;
coinex

ادامه ی درگیری کمپانی اپل با اف بی آی

ادامه ی درگیری کمپانی اپل با اف بی آی

درگیری کمپانی اپل با اف بی آی همچنان ادامه دارد.

تیم کوک، مدیر عامل اپل درباره ی عملکرد اشتباه اف بی آی برای هک گوشی آیفون مورد نظر توضیح می دهد؛ او می گوید که اف بی آی دسترسی به آیفون سعید فاروق، عامل حادثه ی سن برنارد را مشکل تر کرده است.

سازمان اف بی آی از اپل خواست که تعداد کد های عبور احتمالی آیفون سعید فاروق را کاهش دهد تا کرک کردن آن راحت تر باشد، همچنین از اپل خواست تا سیستم عامل iOS خود را تغییر داده تا کدهای عبور به صورت الکترونیکی وارد سیستم شوند.

طی کنفرانس تلفنی که هفته ی پیش انجام شد، یکی از مجریان اپل که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد که کمتر از 24 ساعت بعد از اینکه گوشی آیفون شلیک کننده ی حادثه ی سن برنارد به دست ماموران دولتی افتاد، اپل آیدی آن عوض شد. به گزارش خبرگزارانی که با سخنگوی اپل صحبت کرده اند، اپل نمی توانست عملکردی مشابه گذشته داشته باشد؛ و اطلاعات آیفون مورد نظر را از iCloud بازیابی کند.

تیم کوک برای اولین بار به صورت عمومی با ABC مصاحبه کرد؛ او خاطر نشان کرد، اینکه اف بی آی از اول ماجرا از اپل کمک نخواسته، از “اهمیت ویژه ای” برخوردار است.

“متاسفانه، از روزهای اول آغاز تحقیقات، اف بی آی به تنهایی برای ریست کردن رمز عبور iCloud اقدام کرده بود، با انجام این کار، گوشی نمی تواند به حافظه ی کلود بازگردد. کاش از روز های اول از اپل درخواست می کردند تا ماجرا به اینجا کشیده نمی شد.”

او همچنین اضافه کرد که امیدوار بود بیشتر درباره ی درخواست اف بی آی صحبت می کردند: “من از طریق رسانه ها از ماجرای شکایت اف بی آی باخبر شدم و فکر نمی کنم که این روش درستی باشد.”

تیم کوک گفت که “نمی تواند درباره ی تاکتیک های اف بی آی حرفی بزند” اما گفت: “آنها خودشان این روش را انتخاب کرده و تصمیم گرفته اند که این ماجرا، بنا به هر دلیلی به رسانه های عمومی کشیده شود.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر