;
coinex

بعد از به کار گیری سامسونگ از لوله های خنک کننده، استفاده از این روش مرسوم خواهد شد

بعد از استفاده سامسونگ از لوله های خنک کننده، استفاده از این روش مرسوم خواهد شد

همان طور که می دانید سال گذشته اسنپدراگون 810 با مشکل گرمای بیش از حد مواجه بود. بسیاری از شرکت ها گزینه های زیادی برای حل این مشکل نداشتند. برخی از آنها به تراشه ی قبلی کوالکام یعنی اسنپدراگون 808 روی آوردند. شمار دیگری از شرکت ها به تراشه های سخت مدیاتک روی آوردند و شماری دیگر سعی بر کم کردن میزان گرمای تولیدی این تراشه داشتند.

با توجه به مشکلات گرمایی که در اسنپدراگون 810 وجود داشت، سامسونگ پیش بینی کرد که ممکن است تراشه اسنپدراگون 820 کوالکام نیز چنین مشکلی داشته باشد. از این رو این شرکت در ساخت گوشی های گلکسی اس 7 که از تراشه اسنپدراگون 820 استفاده می کنند از لوله های خنک کننده برای کاهش دمای دستگاه خود بهره گرفته است.

ممکن است این عمل سامسونگ در همه گیر شود و در آینده شاهد استفاده ی بیشتری از لوله های خنک کننده در داخل دستگاه ها باشیم. سامسونگ به غیر از مدل گلکسی اس 7 مجهز به اسنپدراگون 820 که قرار است در آمریکا و چین عرضه شود، از چیپ ست اختصاصی خود یعنی اگزینوس 8890 نیز استفاده کرده است که به گفته ی این شرکت گرمای کمتری نسبت به اسنپدراگون 820 تولید می کند.

در حال حاضر اکثر تولید کننده های گوشی هوشمند از گرافیت برای پایین آوردن دمای گوشی استفاده می کنند. اما استفاده از این لوله ها منجر به کاهش دمای بیشتری می شود. گزارش ها حاکی از این است که دیگر تولید کنندگان به استفاده از این لوله های حرارتی ترغیب شده اند. اما نکته ای که وجود دارد این است که سازندگان گوشی های هوشمند برای طراحی قالب این لوله ها باید هزینه های زیادی را متحمل شوند. چرا که طراحی هر گوشی با گوشی دیگر متفاوت است بنابراین ممکن است که این کار مقرون به صرفه نباشد.

اما به نظر می رسد با توجه به استفاده ی سامسونگ از این لوله های کاهش دما در ساخت پرچمدارانش، سازندگان زیادی مایل به استفاده از طراحی مشابه باشند.

بعد از استفاده سامسونگ از لوله های خنک کننده، استفاده از این روش مرسوم خواهد شد

.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر