;
coinex

سیستم پلنت گوگل، مکان تصاویر را تشخیص می دهد!

سیستم پلنت گوگل، قادر است، مکان تصاویر گرفته شده را تشخیص دهد.

سیستم پلنت گوگل ، قادر است، مکان تصاویر گرفته شده را تشخیص دهد.

مهندسان گوگل سیستمی ایجاد کرده اند که دقیقا می تواند شناسایی کند که در چه مکانی عکس گرفته شده است. در واقع سیستم پلنت گوگل می تواند محل عکس های عمومی را دقیقتر از انسان ها تشخیص دهد. سیستم پلنت گوگل توسط دو تن از کارمندان این شرکت ایجاد شده است که مکان دقیق یک عکس را با تجزیه و تحلیل پیکسل های آن، مشخص می کند.

انسان ها به طور معمول زمانی که یک عکس عمومی می بینند، تلاش می کنند تا با نگاه کردن به آن دریابند که محل دقیق این عکس کجاست. به طور مثال اگر عکسی از یک ساحل شنی سفید ببینند، ممکن است فکر کنند که آن عکس در کارائیب گرفته شده است اما در اشتباه باشند و عکس در مالدیو گرفته شده باشد. در حالی که بسیاری از انسان ها نیاز به یک نقطه عطف، مثل مجسمه آزادی یا ماچو پیچو دارند که بتوانند محل عکس گرفته شده را تشخیص دهند، سیستم پلنت گوگل، در مراحل اولیه نیز چنین مشکلی ندارد و با تجزیه و تحلیل پیکسل ها مشخصات ریز عکس را شناسایی می کند. بدیهی است که پلنت از انسان ها دقیق تر است زیرا بیشتر از هر انسانی مکان های مختلف را دیده است و نشانه های ظریف از صحنه های مختلف را که تشخیص آن برای انسان سخت است، می تواند تشخیص دهد.

توبیاس ویند به و جیمز فیلبین، دو مهندس نرم افزار گوگل، با همکاری توسعه دهنده ای به نام ایلیاکوستریکوو برای ساخت سیستم پلنت گوگل وارد همکاری شدند.

ویند جهان را به یک شبکه ای از 26،000 مربع در اندازههای مختلف، بسته به تعداد تصاویر گرفته شده در آن مکان، تقسیم بندی کرده است که هر یک از مربع ها یک منطقه جغرافیایی خاص را نشان می دهد. پس از آن یک پایگاه داده از تصاویر مکان جغرافیایی از اینترنت ایجاد کرد تا شبکه ی مربعی را در هر تصویر گرفته شده، تعیین کند. به طور کلی، می توان گفت، 126 میلیون تصویر استفاده شده است.

ویند و تیمش، 91 میلیون از این تصاویر را برای آموزش شبکه عصبی قدرتمند، یک سیستم کامپیوتری مدل شده در مغز انسان، به کار گرفتند تا برای تشخیص مکان شبکه، تنها از تصاویر استفاده شود. در نهایت آنها قادر به قرار دادن یک تصویر در شبکه ی عصبی و خارج کردن یک محل خاص شبکه و یا حداقل یک مجموعه ای از نامزدهایی که محتمل تر هستند، خواهند شد. این شبکه ی عصبی با 34 میلیون عکس در مجموعه داده ها تایید می شود.

به منظور تست سیستم پلنت گوگل ، 2.3 میلیون تصویر دارای برچسب جغرافیایی را از عکس های آنلاین فلیکر گرفته اند و از پلنت درخواست کرده اند که محل آن را شناسایی کند.

“لنت توانست 3.6٪ از تصاویر سطح خیابان و 10.1٪ از تصاویر سطح شهر را درست تشخیص دهد. این نتایج کامل نیست، اما با این وجود پلنت خوب عمل کرده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر