;
coinex

از سال 2017 پشتیبانی واتس آپ از سیستم عامل های نوکیا و بلک بری را متوقف خواهد شد

از سال 2017 پشتیبانی واتس آپ از سیستم عامل های نوکیا و بلک بری را متوقف خواهد شد

اوایل هفته ی جاری سرویس پیام رسان واتس آپ تولد هفت سالگی خود را در کنار رسیدن به یک میلیارد کاربر جشن گرفت. اما امروز خبر های نه چندان خوبی از سوی این سرویس منتشر شد و حاکی از این است که واتس آپ  از سال 2017 گوشی های بلک بری و نوکیایی که سیستم عامل مختص این دو شرکت را اجرا می کنند، پشتیبانی نخواهد نکرد.

همان طور که می دانید شرکت بلک بری آخرین گوشی پرچمدار خود را که 6 ماه پیش عرضه کرد، مبتنی بر سیستم عامل اندروید ساخته بود. بنابراین زمانی که خود بلک بری سیسنم عامل خود رها کرده، امری منطقی به نظر می رسد که شرکت هایی همچون فیسبوک (مالک واتس آپ) پشتیبانی از این سیستم عامل را متوقف کند.

واتس آپ همچنین اعلام کرد که نسخه های S40 و S60 سیستم عامل Symbian که بر روی گوشی های سطح پایین نوکیا نصب شده بودند از فهرست پشتیبانی این شرکت خارج شده است. این توقف پشتیبانی باعث نا امیدی بسیازی از کاربران قدیمی نوکیا و بلک بری در کشور های در حال توسعه می شود. اما واتس آپ پیشنهاد می کند در صورتی که کاربران به این سرویس پیام رسان علاقه دارند می توانند گوشی های اندرویدی، آیفونی و یا ویندوزی جدید خریداری کنند. در غیر این صورت در پایان سال جاری می توانند از سرویس پیام رسان دیگری استفاده کنند. لازم به ذکر است که واتس آپ از سال 2017 به بعد از اندروید 2.2 به پایین تر و ویندوز فون 7.1 نیز پشتیبانی نمی کند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر