;
coinex

کوالکام در صدر شرکت های سازنده ی چیپ ست در سال 2015؛ سامسونگ چهارم است

کوالکام در صدر شرکت های سازنده ی چیپ ست در سال 2015؛ سامسونگ چهارم است

صنعت گوشی های هوشمند در چند سال اخیر با رشد فوق العاده ای مواجه شده است و شرکتی مانند کوالکام در زمینه ی نو آوری در بخش مربوط به ریز پردازنده ها و تراشه پیشتاز است. این روز ها شرکت هایی نظیر هوآوی، سامسونگ و حتی اپل چیپ ست های اختصاصی خودشان را طراحی می کنند و این می تواند برای شرکت های اختصاصی طراحی تراشه مثل کوالکام و مدیاتک زنگ خطر جدی باشد، مخصوصاً این که 3 شرکت یاد شده بیشترین فروش گوشی های هوشمند را در سطح جهانی دارند. شرکتی مانند هوآوی از تراشه هایش در ساخت پرچمداران خود استفاده می کند. اما سامسونگ علاوه بر استفاده ی تراشه هایش در گوشی های خود، قصد دارد تا فعالیت خود را در زمینه ی تولید چیپ ست گسترش دهد و محصولاتش را در اختیار دیگر تولید کننده های گوشی هوشمند قرار دهد.

طبق گزارش جدید از Strategy Analytics بازار جهانی پردازنده ها در سال گذشته شاهد فروش 20.1 میلیاردی بود که این فروش در مقایسه با سال قبل تر 4 درصد کاهش یافته است. همانند سال های گذشته شرکت کوالکام با 42 درصد سهم بازار در رده ی نخست قرار دارد  و شرکت های اپل، مدیاتک، سامسونگ و Spreadtrum در رده های بعدی قرار دارند. در این بین سامسونگ به عنوان بزرگترین شرکت تولید کننده ی گوشی هوشمند اندروید وجود دارد. سامسونگ اخیراً گزارش داده است که در سال کذشته 50 میلیون گوشی هوشمند مجهز به تراشه ی اگزینوس تولید کرده است.

گزارش ها از این حکایت دارند که این شرکت سال گذشته در ساخت حدود 15 درصد گوشی هایش از چیپ ست اگزینوس استفاده کرده است و بقیه ی گوشی های این شرکت عمدتاً به تراشه های ساخت کوالکام مجهز بودند. گوشی های گلکسی اس 6، گلکسی اس 6 اج، گلکسی اس 6 اج و گلکسی نوت 5 که پرچمداران سامسونگ در سال 2015 به شمار می آیند از تراشه ی اگزینوس 7420 بهره می بردند. سامسونگ امسال نیز در ساخت گوشی های پرچمدار خود یعنی گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج از تراشه اگزینوس 8890 استفاده کرده است و در ورژن هایی از این گوشی که قرار است در آمریکا عرضه شوند از تراشه ی اسنپدراگون 820 کوالکام بهره برده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: androidheadlines


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    بابا این گزارشارو از کجا در میارین یه بار دو تا پاراگراف اخر رو بخونین دوخط اخر پاراگراف دومی و دو خط اول اخری … بعدم این همه پرچمدار های اگزینوسی از سامسونگ، سامسونگ چهارمه تازه الان که فروشش هم زیاد شده ترخدا از یه جا معتبر نقل قول کنید. سامسونگ بعد از (کوالکام(TSMC)) بزرگترین تولید کننده ی چیپست گوشیه نه چهارم

    پاسخ

    دوست عزیز ممنون از توجهتون، این مطلب از androidheadlines انتخاب شده که به عنوان ریفرنس در بسیاری از وب سایت های داخلی و خارجی استفاده می شود. علاوه بر آن، این خبر در ابتدا در وب سایت businesskorea و sammobile که آن ها نیز، منابعی بسیار شناخته شده هستند کار شده و در آن ها هم به ترتیبی که در متن آمده اشاره شده است (سم موبایل: کوالکام با 42 درصد، اپل 21 درصد، مدیاتک 19 درصد و سامسونگ و Spreadtrum هم در جایگاه های بعدی قرار دارند).
    با این حال بسیار سپاسگذاریم که این اطلاعات را با ما به اشتراک گذاشتید.

    پاسخ

    بابا این گزارشارو از کجا در میارین یه بار دو تا پاراگراف اخر رو بخونین دوخط اخر پاراگراف دومی و دو خط اول اخری … بعدم این همه پرچمدار های اگزینوسی از سامسونگ، سامسونگ چهارمه تازه الان که فروشش هم زیاد شده ترخدا از یه جا معتبر نقل قول کنید.

    پاسخ