;
coinex

طراحی و مدیریت وب سایت با دوره های CIW

مدیریت وب سایت ‌ها و علم طراحی آنها یکی از پایه‌های اصلی رشته ی کامپیوتر محسوب می شود.

مدیریت وب سایت ‌ها و علم طراحی آنها یکی از پایه‌های اصلی رشته ی کامپیوتر محسوب می شود. از طرفی طراحی سایت‌های بزرگ، ممکن است از طراحی یک نرم افزار نیز مشکل‌تر باشد، چرا که در برنامه نویسی وب، باید اطلاعاتی در مورد طراحی گرافیکی ‌سایت‌ها نیز داشته باشیم.

بعد از طراحی و آماده‌سازی وب سایت، شما باید در زمینه طراحی و مدیریت سرورها و شبکه ‌ها اطلاعاتی کسب کنید تا مدیریت وب سایت خود را به صورتی نتیجه بخش پیش ببرید.

در زمینه مباحث طراحی وب، کتاب‌ها و مدارک زیادی وجود دارد. در بین این مجموعه‌های آموزشی سری مدارک CIW کامل‌ترین و قوی‌ترین مجموعه را فراهم کرده است که در این مطلب بیشتر در مورد این موسسه و مدارک آن صحبت خواهیم کرد.

کلمه CIW مخفف Certified Internet Web است که نام گروهی از طراحان وب بوده که در دهه 1990 این موسسه را تاسیس کردند و به سرعت جایگاه خود را میان شرکت‌های بزرگ پیدا کردند. استقبال از این مدارک به گونه‌ای بوده که این موسسه تا سال 1997 حدود 145000 مدرک به دانشجویان خود داده است.

در ابتدا پایه کار این گروه بر این اصل بنا شده بود که هیچ برنامه خاصی آموزش نمی‌دادند زیرا با آموزش یک برنامه ی خاص، خود را فقط به یک محصول منحصر می‌کردند. اما اکنون دوره‌های نحوه مدیریت وب سایت ، زبان‌های برنامه نویسی تحت وب و نحوه مدیریت سرور تحت دوره های CIW در حال برگزاری است. در حال حاضر شرکت‌های IBM ، Novell ، HP و Intel با این موسسه همکاری می‌کنند و برای استخدام در این شرکت‌ ها، به مدرک موسسه ی CIW  نیاز است.

طراحی وب بستر مناسبی برای فعالیت علاقه مندان به کسب و کار های آنلاین فراهم می سازد. کسانی که طراحی وب سایت انجام می دهند، می توانند در سازمان ها و شرکت ها کار کنند و یا به صورت مستقل و آزاد (Freelance) برای خود کسب و کار ایجاد نمایند. برای شروع در این زمینه به سرمایه اولیه زیادی نیاز نیست و در صورت تسلط کافی بر مهارت های مورد نیاز، درآمد خوب و قابل قبولی برای افراد فراهم می شود. یکی از مزایای کار طراحی وب، امکان کار برای خود و فعالیت تجاری مستقل می باشد.

انواع روحیه کاری

به صورت کلی می توان گفت انسان ها دارای دو نوع روحیه کاری می باشند:

• علاقه به کار استخدامی در شرکت با حقوق ثابت

• علاقه به کار برای خود در خانه و قبول سفارش

هدف کاری شما

یکی از هدف های مهم شما به عنوان طراح وب سایت عبارت است از طراحی وب سایت کاری برای خود و بالابردن رتبه آن در موتورهای جستجو بر اساس واژگان کلیدی “طراحی”، “طراحی وب سایت” و سایر واژه های کلیدی مرتبط. بایستی بدانید که راه اندازی وب سایت تنها بخش کوچکی از کار است و بخش اعظم کار شما بکارگیری تکنیک ها و راهکارهای مناسب برای نمایش وب سایت خود در صفحه اول موتورهای جستجو است.

بزرگترین چالش در رشته طراحی وب، نمایش درست وب سایت طراحی شده در نسخه های معتبر همه مرورگرهای استاندارد دنیا می باشد (قابلیت Cross-browser).

پس از همه ی این ها اگر وب سایت شخصی داشته باشید و یا حتی بخواهید مشاوری برای وب سایتی که طراحی می کنید باشید، باید نحوه ی مدیریت وب سایت ، را نیز بیاموزید.

شرایط موفقیت در این دوره و رشته ی طراحی وب

برای موفقیت در هر زمینه ای داشتن روحیه ی پیگیر، علاقه به یادگیری و به روز بودن ضروری است.

برای موفقیت در دوره های آموزشی کارشناس ارشد طراحی وب (Master CIW Designer) بایستی دوره ها به صورت مرحله به مرحله و تدریجی گذرانده و همچنین زمان کافی برای فراگیری و تمرین مطالب آموزش داده شده اختصاص داده شود. امکان گذراندن هم زمان ترم های ۳ و ۴ وجود دارد.

برای موفقیت در این زمینه بایستی دست کم برای یکسال سخت تلاش و کوشش نمایید.

استاندارد های صنعت برای تحصیلات و مدارک تکنولوژی وب

CIW برنامه ای با بیشترین رشد در جهان درضمینه آموزش و مدرک مهارت های اینترنتی فارغ از محصول یک برند خاص برای دانشجویان و افراد حرفه ای است.

فراتر از یک مدرک یا یک برنامه ی درسی، CIW یک استاندارد تکنولوژی وب است که از مؤسسات علمی، دولت ها و کسب و کارهای جهانی گرفته شده است. تمرکز اصلی برنامه درسی روی استاندارد های پایه ای است که زیر ساخت های IT را حفظ می کند: طراحی وب، تجارت الکترونیک، امنیت، شبکه و پایگاه داده از این دست استاندارد های پایه هستند.

مجتمع فنی تهران(شعبه ی ابن سینا)، برای اولین بار پس از تحریم ها، دوره ی CIW  را برای علاقه مندان به حوزه ی طراحی وب و مدیریت وب سایت ، ارائه می دهد.

.

.

منبع: ciwcertified


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر