;
coinex

جی 5 ال جی بر خلاف گلکسی اس 7 از فناوری شارژ سریع 3 پشتیبانی می کند

lg-g5-supports-quickcharge-30-galaxy-s7-only-20

یکی از مزایای استفاده از جدیدترین چیپ ست های کوالکام این است که می توان از آخرین تکنولوژی های به کار رفته در آن استفاده کرد. گوشی های ال جی جی 5 و گلکسی اس 7 که در کنگره ی جهانی موبایل معرفی شدند هر دو از جدید ترین تراشه ی کوالکام یعنی اسنپدراگون 820 بهره می برند. اما گوشی گلکسی اس 7 از فناوری شارژ سریع 3.0 که یکی از مزیت های اسنپدراگون 820 است محروم خواهد بود و این در حالی است که گوشی جی 5 از این قابلیت بهره می برد.

این قابلت که به صورت اختیاری بر روی چیپ ست اسنپدارگون 820 وجود دارد 45 درصد عملکرد بهتری نسبت به شارژ سریع 2.0  دارد و علاوه بر اینکه با پورت USB نوع C کار می کند با دیگر پورت های USB قدیمی تر نیز سازگار است.

اما شاید دلیل اینکه سامسونگ از این تکنولوژی در این پرچمداران جدید خود استفاده نکرده این باشد که دیگر ورژن گوشی گلکسی اس 7 که به چیپ ست اگزینوس 8890 سامسونگ مجهز است به طور کامل با این قابلیت تراشه ی اسنپدراگون 820 سازگار نیست.

از طرف دیگر عدم وجود این تکنولوژی در گوشی های گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج به این معنا نیست که این دو پرچمدار جدید سامسونگ سریع شارژ نمی شوند. سامسونگ از راه کار های مشابه کوالکام در نسل قبلی دستگاه های مجهز به چیپ ست های اگزینوس بهره گرفته بود که می توان شارژ هر دو مدل را برای نسخه های مختلف پرچمداران سامسونگ استفاده کرد.

هنوز هم بحث تفاوت های میان جی 5 و گلکسی اس 7 به ویژه طراحی ماژولار و باتری قابل تعویض پرچمدار ال جی از موضوعات داغ محافل تکنولوژی است. پرچمداران سامسونگ نیز از ظرفیت باتری بیشتر و شارژ بی سیم پشتیبانی می کند که می تواند از امتیازات گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج باشد.

.

.

منبع: gsmarena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر