;
coinex

اپل در آیفون 7 از مودم های LTE اینتل استفاده خواهد کرد

اپل در آیفون 7 از مودم های LTE اینتل استفاده خواهد کرد

گزارشات جدید حاکی از این هستند که به احتمال زیاد شرکت اینتل تامین کننده ی 30 الی 50 درصد از مودم های LTE برای آیفون 7 و آیفون 7 پلاس خواهد بود. این گزارش از سوی موسسه ی تحلیلی CLSA منتشر شده است و ادعا می کند که اپل در نظر دارد تا از مودم های LTE اینتل به اسم XMM 7360 استفاده کند. این مودم در دسته بندی Cat 10 قرار دارد و سرعت دانلود آن 450 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود آن 100 مگابیت بر ثانیه خواهد بود.

در حال حاضر اپل در گوشی های آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس از مودم های LTE کوالکام  با نام MDM9635  استفاده کرده است. این چیپ سرعتی به میزان 300 مگابیت بر ثانیه برای دانلود و 50 مگابیت بر ثانیه برای آپلود را فراهم می کند.

بدون شک این اتفاق باعث کاهش درآمده های کوالکام و افزایش درآمدهای اینتل خواهد شد. اما این همه ی داستان نیست؛ مطابق این گزارش اپل قصد دارد تا تولید تراشه های سری A خود را از این پس به جای سامسونگ و TSMC به اینتل واگذار کند. در حال حاضر 100 درصد تراشه های جدید اپل با نام A10 توسط شرکت TSMC ساخته می شود.

سال گذشته نیز شایعه ی مشابه ای به گوش رسید و گفته شد که اینتل تولید 50 درصد مودم های LTE برای گوشی های آیفون 6 اس را بر عهده خواهد گرفت. اما اواخر اکتبر گزارشات دیگری منتشر شده و گفته شد اپل از مودم های XMM 7360 اینتل در آیفون 7 استفاده خواهد کرد. با توجه به گزارشات جدید به نظر می رسد که در اواخر سال جاری شاهد حضور مودم های اینتل در آیفون 7 باشیم.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر