;
coinex

جدی ترین رقبای آیفون ۷

جدی ترین رقبای آیفون ۷ دو گوشی گلکسی اس ۷ و ال جی جی۵ هستند.

جدی ترین رقبای آیفون ۷ دو گوشی گلکسی اس ۷ و ال جی جی۵ هستند.

اپل همچنان به آیفون وابسته است. در سه ماهه گذشته، این محصول حدود ۶۸ درصد از درامد این شرکت و احتمالا درصد بیشتری از درآمد خالص آن را تولید کرده است. مشتریان آیفون به وفاداری به این برند معروف هستند، اما این شرکت با رقابت زیادی در بازار گوشی های رده بالا روبرو است.

با توجه به سابقه ی این شرکت در تولید محصولات و نامگذاری آنها احتمالا پرچمدار بعدی اپل که آیفون ۷ نامگذاری می شود، در سپتامبر عرضه می شود. به احتمال زیاد رقبای سرسخت این محصول هم این ماه می رسند. سامسونگ گلکسی اس۷ (Samsung Galaxy S7) و ال جی جی۵ (LG G5) که قرار است در آینده ای نزدیک عرضه شوند، به احتمال زیاد در میان محبوب ترین دستگاه های اندرویدی در سال ۲۰۱۶ خواهند بود و از مهم ترین رقبای این محصول محسوب می شوند.

سری S سامسونگ

گوشی گلکسی اس۶ یکی از گوشی هایی بود که برای این کمپانی انقلابی به پا کرد. سامسونگ با کنار گذاشتن طراحی پلاستیکی و سنتی و روی آوردن به بدنه ای از شیشه و فلز با یک صفحه نمایش درجه یک و پردازشگر فوق العاده، گوشی جذاب و حرفه ای برای مشتریان خود عرضه کرد.

متاسفانه اخذ چنین تصمیماتی برای چنین طراحی مستلزم این بود که سامسونگ چندین ویژگی که از قبل از آنها بهره می برده را حذف کند. از جمله مواردی که در مدل های قبلی  گلکسی اس ۶ وجود داشته و در این مدل شاهد آنها نیستیم، باتری این مدل است که غیر قابل جایگزینی است و از موارد دیگر هم به حافظه ی آن می توان اشاره کرد که غیر قابل ارتقا است. همچنین مدل قبلی این شرکت تا حدی ضد آب بود که در این مدل این قابلیت وجود ندارد.

حال مدل گلکسی اس ۷ دو مورد از موارد بالا را باز هم برای ما به ارمغان می آورد. این گوشی پرچمدار سامسونگ دوباره از قابلیت حافظه ی میکرو اس دی پشتیبانی می کند و همینطور تا عمق ۱.۵ متری ضد آب است. صاحبان مدل گلکسی اس۷ قادر به تعویض باتری گوشی خود نیستند، اما می توانند گوشی خود را به سرعت و حتی به صورت بی سیم شارژ کنند و این باتری بیش از ۱۷ درصد از باتری موجود در گلکسی اس۶ بزرگتر است.

این گوشی پرچمدار سامسونگ دوباره از قابلیت حافظه ی میکرو اس دی پشتیبانی می کند و همینطور تا عمق ۱.۵ متری ضد آب است.

این گوشی از نظر فیزیکی از مدل قبلی خود غیر قابل تشخیص است، اما پشت آن کمی خمیده است تا نگه داشتن آن در دست راحت تر باشد و همینطور دوربین آن هم تقر یبا به همان اندازه از سطحش بیرون زده است. جای هیچ تعجبی هم نیست که دوربین این مدل، بهبود یافته و پردازنده ی آن هم سریعتر شده است.

این گوشی از هدست واقعیت مجازی گیر وی آر (Gear VR) سامسونگ پشتیبانی می کند و کسانی که این گوشی را تا ۱۸ مارس خریداری کنند، یک هدست که به قیمت ۱۰۰ دلار است را رایگان دریافت می کنند. این گوشی هم اکنون برای پیش خرید در دسترس است و تا ۱۱ مارس در فروشگاه ها عرضه می شود.

ال جی از اولین گوشی ماژولار رونمایی می کند.

کسب و کار گوشی هوشمند سامسونگ در سال های اخیر تحت فشار قرار گرفته است چراکه فضای رقابتی برای این شرکت تشدید شده است. اما با توجه به شرکت تحقیقاتی IDC، این شرکت همچنان  به عنوان بزرگترین فروشنده ی جهان در سال گذشته معرفی شد. در عوض ال جی در میان ۵ شرکتی که در صدر هستند، نبوده است اما به نظر می رسد که این شرکت با پرچمدار ۲۰۱۶ خود به صورت تهاجمی تر وارد این عرصه می شود.

جی ۵ نسبت به مدل سابق خود به صورت نمایشی و مهیجی جهش داشت.

این گوشی نسبت به مدل های قبلی خود بهبودهای فراوانی ارائه می دهد –دوربین بهتر، پردازنده ی سریعتر، رم بیشتر- و برخی از قابلیت های جدیدی که به سرعت به استاندارد در میان گوشی های پرچمدار اندرویدی (اسکنر اثر انگشت، یو اس بی نوع C) تبدیل می شوند و همچنین قابلیت هایی که کاملا جدید هستند، ارائه می دهد.

قاب پایینی این گوشی قابل تعویض است و می تواند با انواع ماژول هایی که قابلیت این دستگاه را گسترش می دهند، تعویض شود. تاکنون ال جی دومورد از این ماژول ها را معرفی کرده است. یکی آداپتور صوتی دیجیتالی رده بالایی است که به کاربران جی ۵ تجربه ی صوتی بهتری ارائه می دهد، که در همکاری با متخصصین Bang & Olufsen ساخته شده است و دیگری یک گریپ با دکمه های دوربین اختصاصی و باتری بزرگتر است – که برای آن دسته از افرادی که مایلند از جی ۵ به عنوان دوربین دیجیتال اصلی خود استفاده کنند، مناسب خواهد بود.

به لحاظ فنی باید گفت که این گوشی جی۵ در اصل اولین گوشی ماژولار نیست: در واقع گوگل سال گذشته از یک نمونه ی اولیه از پروژه ارا (Project Ara) رونمایی کرد. اما این گوشی هنوز به مرحله ی تولید نرسیده و پروژه ارا به طور نامشخصی به تعویق افتاده است.

با این اوصاف تصور مجموعه ای از ماژول های مفید برای ال جی موضوع دور از انتظاری نیست: صفحه نمایش جوهر الکترونیکی، کنترلر بازی اختصاصی، پانل شارژ خورشیدی و دیگر بخش ها. به طور کلی باید گفت که این گوشی جی ۵ احتمالا به عنوان هیجان انگیزترین گوشی اندروید در سال باشد. تاریخ عرضه ی این گوشی هنوز مشخص نشده است و فقط در این حد گزارش شده که در آینده ای نزدیک در دسترس قرار می گیرد.

رقابت سه پرچمدار

در ایالات متحده، محبوب ترین گوشی های هوشمند برای فروشندگان سه برند اپل، سامسونگ و ال جی هستند. با توجه به گزارش comScore، در فصل چهارم سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیون از افراد صاحب گوشی های هوشمند بودند. در این بین، ۴۲.۹ درصد از آنها صاحب آیفون بودند، ۲۸.۴ درصد از آنها دستگاه های سامسونگی داشتند و ۹.۹ درصد هم از گوشی های ال جی استفاده می کردند. باقی درصد هم به کمپانی های دیگر مربوط می شوند.

شرکت های دیگر از جمله هواوی و شیائومی در بازارهای دیگر به ویژه چین رقابت سختی با اپل دارند، اما ایالات متحده به عنوان دومین بازار بزرگ گوشی هوشمند در جهان باقی می ماند و یکی از قویترین بازارها برای اپل محسوب می شود. دیگر گوشی ها به احتمال زیاد، آیفون سال ۲۰۱۶ را به چالش بکشانند، اما در حال حاضر گلکسی اس۷ و ال جی جی۵ به عنوان سر سخت ترین رقبای این گوشی محسوب می شوند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر