;
coinex

دعوت دولت امریکا از هکرها برای “هک پنتاگون”

دولت امریکا در پی تهدید پنتاگون، از هکرها دعوت کرد در برنامه ای برای "هک پنتاگون" شرکت کنند.

دولت امریکا در پی تهدید پنتاگون، از هکرها دعوت کرد در برنامه ای برای “هک پنتاگون” شرکت کنند.

پنتاگون به دنبال این است که با پرداخت پول زیادی به هکرها به سیستم های امنیتی دولت وارد شود.

وزارت دفاع ایالات متحده امریکا (DoD) در تاریخ ۲ مارس اعلام کرد که قصد دارد برای اولین بار در تاریخ دولت فدرال “برنامه ی باگ سایبری” راه اندازی کند.

بنا به گفته ی مقامات دفاعی، برنامه ی به اصطلاح هک پنتاگون که قرار است از ماه آوریل آغاز شود، به هکرها این امکان را می دهد که نقاط ضعف وب سایت های عمومی، اپلیکیشن ها و سیستم های امنیتی این دپارتمان را بیابند. آنها افزودند که شرکت کنندگان در این برنامه پول هنگفتی برنده می شوند و برای کار در این دپارتمان به رسمیت شناخته می شوند.

برنامه های رفع باگ و هکاتون در بخش خصوصی رایج هستند. گوگل، فیسبوک و مایکروسافت هم اکنون از آنها برای افشای شکاف در نرم افزار خود استفاده می کنند. به گفته ی کارشناسان امنیت سایبری، این برنامه ها به جلوگیری از اختلال در سرویس و کاهش تاثیر حملات سایبری به شرکت ها و سازمان های دولتی کمک می کنند.

کریس لینچ (Chris Lynch) مدیر خدمات دیجیتال وزارت دفاع در بیانیه ای گفت: “آوردن بهترین استعدادها، تکنولوژی و پردازش ها از بخش خصوصی نه تنها به ما در ارائه ای جامع و راه حل های امن تر برای وزات دفاع کمک می کند، بلکه به حفاظت بهتر از کشورمان هم کمک می نماید.”

به گفته ی این سازمان، شرکت کنندگانی که قصد شرکت در این برنامه ی دولت برای هک پنتاگون را دارند، باید ثبت نام کنند و یک رزومه ی کاری از خود ارسال کنند. بنا به گفته ی مقامات وزارت دفاع، بعد از بررسی آنها، این هکرها در یک برنامه ی کنترل شده و با مدت زمان محدود شرکت می کنند و به این صورت است که به آنها فرصتی می دهند که حفره ها و نقاط ضعف موجود در یک سیستم شبکه ی از پیش تعیین شده را تشخیص دهند.

این حرکت جدید، طرح ملی امنیت سایبری دولت را دنبال می کند که در ۹ فوریه اعلام شد؛ که این اقدامات کوتاه مدت برای بهبود دفاع سایبری، و استراتژی بلند مدت را برای افزایش امنیت سایبری در تمام شاخه های دولت ایالات متحده در اولویت قرار می دهد.

وزیر دفاع ایالات متحده گفت: “من مطمئنم این ابتکار نواورانه، دفاع دیجیتالی ما را تقویت خواهد کرد و در نهایت امنیت ملی ما را بهبود می بخشد.”

اطلاعات بیشتر درباره ی برنامه ی هک پنتاگون بر روی وب سایت وزارت دفاع این کشور قرار گرفته است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: livescience


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر