;
coinex

عملکرد سیستم خنک کننده مایع گلکسی اس 7

 عملکرد سیستم خنک کننده مایع گلکسی اس 7 ، آن گونه که ما فکر می کنیم نیست، سامسونگ از آن با اصلطلاح "پخش کننده ی گرما"، یاد می کند.

عملکرد سیستم خنک کننده مایع گلکسی اس 7 ، آن گونه که ما فکر می کنیم نیست، سامسونگ از آن با اصلطلاح “پخش کننده ی حرارتی”، یاد می کند. در واقع، سیستم خنک کننده مایع گلکسی اس 7 ، همان سیستمی نیست که علاقه مندان به بازی برای خنک کردن رایانه های شخصی خود بکار می برند. بلکه یک تکنولوژی با حلقه ی بسته ی لوله های حرارتی است.

به گفته ی سامسونگ، این یک مکانیسم خنک کننده مایع نیست، بلکه صرفا یک “پخش کننده ی حرارتی” است. در واقع ممکن است آثار کوچکی از مایع در آن وجود داشته باشد، اما این مایع به اندازه ای نیست، که با چشم انسان دیده شود. در یک ویدئوی یوتیوب، مکانیسم داخلی این سیستم خنک کننده، نشان داده میشود. سامسونگ در سیستم خنک کننده مایع گلکسی اس 7، از یک لوله مسی یا آلومینیومی، استفاده کرده است که این امکان را فراهم می کند تا مایع و بخار از داخل آن بگذرند.

در سیستم خنک کننده مایع گلکسی اس 7 ، مایع وجود دارد، اما تنها یک قطره، که در داخل لوله های فلزی مسی یا آلومینیومی، به جریان در می آید. این مایع، آب یا اتیلن گلیکول است که از یک اواپراتور عبور می کند و در اثر گرمای پردازنده مرکزی و پردازنده ی گرافیکی به گاز تبدیل می شود، سپس این بخار در امتداد لوله های کوچک به یک صفحه انتشار و یا رادیاتور می رسد، که در آن بخش گرما آزاد شده و بخار تبدیل به مایع و می شود و سپس دوباره به اواپراتور راه می یابد. این یک فرایند ثابت است و تضمین می کند که گرما به طور مساوی توزیع شده و به سمت یک منطقه خاص، متمرکز نیست.

توجه داشته باشید که صفحه ی انتشار، یک فن و یا چیزی شبیه به فن ندارد و هیچ پمپی در داخل لوله های حرارتی برای حرکت مایع و بخار موجود نیست. این یک وسیله کاملا منفعل است و هدف آن این است که گرما را از CPU و GPU  پراکنده کند و به داغی بیش از حد دستگاه، پایان دهد.

این تکنولوژی، برای گوشی ها، بزرگ به نظر می آید، اما این طور نیست. فوجیتسو یک سیستم لوله حرارتی خاص برای گوشی های هوشمند دارد که در آن لوله ها، تنها با ضخامت 0.1 میلی متری طراحی شده اند و اواپراتور و صفحات انتشار تنها 0.6 میلی متری و با ضخامت از و 1.0 میلی متر هستند.

گلکسی اس 7 سامسونگ، اولین گوشی هوشمندی نیست که قابلیت سیستم خنک کننده مایع دارد. لومیا 950 و لومیا 950 XL مایکروسافت هر دو از سیستم خنک کننده ی مایع استفاده می کنند. سونی نیز پیش تر از این از این تکنولوژی استفاده کرده است، در واقع در سونی اکسپریا ایکس 2 که در ماه مارس سال 2014 عرضه شدهاست، سیستم خنک کننده مایع وجود دارد.

به گفته ی سامسونگ، این یک مکانیسم خنک کننده مایع نیست، بلکه صرفا یک "پخش کننده ی حرارتی" است.

چرا سیستم خنک کننده مایع گلکسی اس 7 ، ایجاد شده است؟

چند دلیل وجود دارد، یکی اینکه، کوالکام با اسنپدراگون 810، مشکلی ایجاد کرد که منجر شدن سامسونگ در گلکسی اس 6 و اس 6 اج دچار مسئله ی گرمای بیش از حد شود. خنک کننده مایع قطعا از وقوع دوباره ی این موضوع، جلوگیری می کند.

دلیل دیگر این که سازندگان گوشی های هوشمند هر سال، بیشتر از شیشه در محصولات خود استفاده می کنند. از آنجا که شیشه یک رسانای ضعیف گرما است، می تواند نقاط داغی بر روی دستگاه تشکیل دهند، این نقاط داغ ممکن است دست را هنگام حمل گوشی اذیت کنند.

برای خلاص شدن از هر گونه مشکلات غیر ضروری حاصل از گرم شدن گوشی، گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج سامسونگ، شامل فن آوری سیستم خنک کننده مایع هستند. این یک اقدام احتیاطی است که توسط این تولید کننده کره ای که سال گذشته، به خوبی با مشکلات ناشی از گرمای تراشه ی اسنپ دراگون 810 کوآلکوم در گلگسی اس 6 و اس 6 اچ، دست و پنجه نرم کرده، انجام شده است.

سازندگان سخت افزاری، خود را برای انرژی بیشتری در گوشی های هوشمند، آماده کرده اند، حرارت تولید شده توسط CPU و GPU بیشترین مشکلی است که با افزایش انرژی این دستگاه ها، ایجاد می شود. سامسونگ امیدوار است که گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج با فناوری پخش کننده ی گرما، فاقد گرمای تولید شده ی بیش از حد و در نتیجه آسیب به بخش های داخلی باشند.

تکنولوژی با حلقه ی بسته ی لوله های حرارتی تکنولوژی با حلقه ی بسته ی لوله های حرارتی

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: sammobile


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر