;
coinex

اولین سینمای واقعیت مجازی جهان

 اولین سینمای واقعیت مجازی جهان، در آمستردام احداث شد.

اولین سینمای واقعیت مجازی جهان، در آمستردام احداث شد.

همه ی محصولات ایجاد شده در زمینه ی واقعیت مجازی، مثل هدست، دوربین های دیجیتال و فیلم ها، برای ارائه ی سرگرمی های همه جانبه، بازی و فیلم مهیا شده اند. در راستای تلاش برای تجربه های جالب واقعیت مجازی، اولین سینمای واقعیت مجازی جهان است در آمستردام راه اندازی شد. سم هود مدیا، که مسئولیت چند سینمای پاپ آپ واقعیت مجازی را در گذشته، بر عهده گرفته است، این ابتکار جدید را پشتیبانی می کند.

در طول این دوره از سال 2016، شاهد سه هدست واقعیت مجازی بزرگ بوده ایم که عرضه شده و به فروش رسیده اند. هدست های آکیولس ریفت، اچ تی سی وایو و پلی استیشن وی آر، سه هدست واقعیت مجازی سال 2016 هستند، بنابراین این نیاز احساس می شود که باید جایی وجود داشته باشد که بتوان محتوای واقعیت مجازی را در آن فضا، تماشا کرد.

اولین سینمای واقعیت مجازی جهان، یک اتاق با صندلی های چرخان 360 درجه است، بنابراین کاربر قادر است بچرخد و تمام اعمال تعاملی را که به صورت واقعیت مجازی، ایجاد شده است، تجربه کند. هر شرکت کنندگان برای لذت بردن از محتوای واقعیت مجازی، یک هدست گیر وی آر سامسونگ، یک گلکسی اس 6 و یک جفت هدفون SENNHEISER HD 201 خواهد داشت.

ظاهرا تئاتر واقعیت مجازی دارای 50 نفر بازیگر و فیلمی آن حدود 30 دقیقه است، همچنین گفته شده است که بلیط این سینما، حدود 14 دلار قیمت دارد. برای ایجاد سینما های بیشتر واقعیت مجازی، در سراسر اروپا، برنامه هایی، در نظر گرفته شده است که به زودی شاهد گسترش این گونه فضاها برای تجربه ی همه جانبه ی واقعیت مجازی، خواهیم بود.

برای محتوای قابل پخش در اولین سینمای واقعیت مجازی، یک ویدیو 360 درجه ساخته شده است، اما توسعه دهندگان این سینما، دقیقا نگفته اند که چه چیزی پخش خواهد شد. تنها گفته شده که “یک بعد کاملا جدید” به تجربه ی تئاتر اضافه می شود. برخی از فیلم ها، توسط سازندگان خود سینما، تولید می شود.

ممکن است که ویدئو 360 درجه ابتدایی و ساده، با هزینه ی نسبتا کمی فیلم برداری شود. در این راستا، سامسونگ و ال جی هر دو، دوربین 360 درجه ی خود را در کنفرانس جهانی موبایل 2016، ارائه داده اند که می توان با آنها فیلم های کم هزینه ای ایجاد کرد. اما برخی از استودیو ها، از جمله آکیولس، در حال حاضر مشغول کار بر روی فیلم های همه جانبه هستند که از طریق صحنه های حرکتی و تعاملی، آنچه را که بیننده می بیند مهیج تر کنند.

.

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر