;
coinex

افزایش رقابت فیسبوک و اسنپ چت با خرید برنامه ی محبوب تغییر چهره توسط فیسبوک

رقابت فیسبوک و اسنپ چت با خرید برنامه ی محبوب تغییر چهره Masquerade (یا MSQRD) توسط فیسبوک، افزایش می یابد.

رقابت فیسبوک و اسنپ چت با خرید برنامه ی محبوب تغییر چهره Masquerade (یا MSQRD) توسط فیسبوک، افزایش می یابد.

بزرگترین شبکه اجتماعی جهان در روز چهارشنبه بیان کرد که برنامه ی محبوب تغییر چهره ی Masquerade، را خریداری کرده است. Masquerade یک استارت اپ است که سال گذشته تاسیس شد، این برنامه  زمان فیلم برداری، فیلترهای چهره ی با مزه و کارتونی، مانند کلاه مرد آهنی یا صورت گوریل حتی اسکار گرفتن دیکاپریو را روی چهره ی افراد، مانند ماسک اضافه می کند. با توجه به آمار سرویس رتبه بندی App Annie ، این برنامه به سرعت تبدیل به یکی از بهترین برنامه های تلفن همراه، شد و با وجود آن می توان شاهد افزایش  رقابت فیسبوک و اسنپ چت بود.

فیس بوک بیان کرد که قصد دارد برنامه ی MSQRD، را به صورت یک برنامه ی مستقل و رایگان قرار دهد. در واقع فیلترهای Masquerade به فیس‌بوک اضافه می‌شوند اما این به‌معنای پایان کار این اپلیکیشن نیست. این شرکت با خرید MSQRD آن را به لیست ابزارهای خلاق فیس بوک اضافه می کند که شامل استیکرها، متن روی عکس و اشارات انگشت می شود.

یک سخنگوی فیس بوک در مورد MSQRD می گوید: ” افزودن این تکنولوژی تصویربرداری ویدیویی به فیس بوک، باعث افزایش تجربه های ویدیوئی این شبکه ی اجتماعی، می شود.”

فیلتر های MSQRD به فیلتر های رقیب فیس بوک، اسنپ چت، شباهت دارد. کاربران اسنپ چت کمتر از فیس بوک هستند(اسنپ چت 100 میلیون کاربر روزانه  دارد در حالی که، فیسبوک 1 میلیارد کاربر روزانه دارد)، اما نفوذ اسنپ چت در سال گذشته به دلیل مشارکت گسترده با مدیا کمپانی ها، لیگ های ورزشی و دیگر رسانه ها، افزایش یافته است. در ماه آوریل سال 2015، بر اساس نظرسنجی پیو، اسنپ چت، سومین برنامه ی مورد استفاده در بین 13- تا 17 برنامه قدیمی دیگر بود، که در این میان فیس بوک، اولین برنامه محبوب شناخته شد. همانطور که می بینید  رقابت فیسبوک و اسنپ چت از نظر رتبه نزدیک است. جالب است که بدانید فیس بوک در سال 2013 تلاش کرد اسنپ چت را 3 میلیارد دلار خریداری کند. این شرکت اعلام نکرده که برای به دست آوردن Masquerade چه مقدار پرداخت کرده است.

فیس بوک و اسنپ چت، هر دو می گویند که روزانه بیش از 8 میلیارد بازدید ویدیو دارند. از این رو داشتن فیلتر های ویدئوی به خاصیت سرگرمی آنها، می افزاید. Masquerade از زمان انتشار، در ماه دسامبر گذشته، 12.6 میلیون بار دانلود شده است و می تواند رقابت فیسبوک و اسنپ چت تاثیر بسزایی داشته باشد.

موسس Masquerade بیان کرد:” ما با فیس‌بوک با جمعی از مخاطبان مواجه می شویم که تا قبل از این نداشتیم. این تعداد کاربر، به اندازه ی زیاد هستند که هیچ وقت فکرش تصوری از آن نداشتیم.”

.

.

منبع: cnet


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر