;
coinex

هوندا کلریتی ، ماشین سوخت هیدروژنی هوندا به فروش می رسد

هوندا کلریتی ، ماشین سوخت هیدروژنی هوندا به فروش می رسد

هوندا کلریتی Clarity، یکی از ماشین های سوخت هیدروژنی تولید شده است که برای فروش در بازار آماده می شود.

ماشین های الکتریکی در مقایسه با ماشین های سوخت هیدروژنی، کارامد تر بوده و با محیط زیست سازگار تر هستند، اما کاملا مشخص است که ماشین های سوخت هیدروژنی قابل استفاده و مصرفی تر هستند.

هوندا کلریتی یک وسیله ی نقلیه با سوخت هیدروژنی است که در حال حاضر در ژاپن به فروش می رسد. بهترین ماشین الکتریکی، برای مثال تسلا مدل اس، تنها می تواند مسافت 270 مایل را طی کند؛ اما ماشین سوخت هیدروژنی هوندا کلریتی می تواند مسافت 466 مایل معادل 750 کیلومتر را تنها با یک باک 70MPa پر از هیدروژن طی کند. این در حالیست که بتوانید یک ایستگاه سوخت هیدروژن پیدا کنید؛ در حال حاضر تنها تعداد 15 ایستگاه در آمریکا وجود دارد. ماکسیسمم سرعت هوندا کلریتی با موتور 174 اسب بخار، 100 مایل در ساعت (160 کیلومتر در ساعت) است.

هوندا قصد دارد پاسخ خود را به “دیوار نیرو” Powerwall تسلا عرضه کند. این مولد قدرت می تواند علاوه بر تامین سوخت هیدروژنی هوندا کلریتی، انرژی مورد نیاز یک خانه را برای مدت 7 روز فراهم کند. ناگفته نماند که برخلاف پاور وال، شارژ مجدد این مولد ها با انرژی خورشیدی انجام نمی شود؛ بلکه تنها راه شارژ مجدد، ایستگاه سوخت هیدروژنی است. با اتمام این اوصاف، این مولد می تواند انرژی مورد نیاز خانه را فراهم کرده و یا یک مولد انرژی قابل انتقال باشد.

هوندا کلریتی تا سال آینده فقط در اختیار آژانس های تجاری و دولتی قرار خواهد گرفت، چرا که برای توسعه ی ماشین های هیدروژنی تلاش کرده اند. در این مدت، عملکرد ماشین تحت نظارت قرار گرفته و بازخورد های آن شنیده خواهد شد. بعد از طی مدت زمان مذکور، فروش عمده ی آن در ژاپن آغاز می شود. هوندا کلریتی تا اواخر 2016 در بازار های اروپا و آمریکا و با قیمت 60 هزار دلار عرضه می شود. این قیمت مشابه ماشین هیدروژنی تویوتا میرای است.

هوندا کلریتی ، ماشین سوخت هیدروژنی هوندا به فروش می رسد

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر