;
coinex

رفع معضل افزایش آب اقیانوس ها با منجمد کردن آب بیشتر

رفع معضل افزایش آب اقیانوس ها با منجمد کردن آب اضافی

افزایش آب اقیانوس ها که به دنبال افزایش دمای کره ی زمین به وجود آمده، به معضلی جهانی تبدیل شده است.

دانشمندان زمین شناسی در پی بررسی ایده ی جالبی هستند که به رفع مشکل افزایش آب اقیانوس ها می پردازد؛ منجمد کردن حجم گسترده ای از آب در قطب جنوب.

انجماد آب در سردترین قاره ی جهان روند بسیار پیچیده ای دارد، اما غیر ممکن نیست. دانشمندان نظریه پرداز این پروژه عنوان کرده اند که به زودی به برنامه هایی مشابه نیازمند خواهیم بود. این دانشمندان معتقدند: “حتی اگر همین امروز اثرات گازهای گلخانه ای متوقف شوند، تا قرن های متوالی با معضل افزایش آب اقیانوس های روبرو خواهیم بود.”

تقریبا به طور قطع می دانیم که آب دریاها در قرن جاری به میزان 3 پا، معادل 91 سانتیمتر افزایش خواهد داشت. اما متاسفانه هیچگونه راه حلی برای این مشکل وجود ندارد؛ معضلی که زندگی میلیون ها انسان که در نزدیکی سواحل زندگی می کنند را تحت تاثیر قرار خواهد داد.https://techrato.com/wp-admin/post.php?post=25745&action=edit

به دنبال رفع این معضل، دانشمندان آلمانی و آمریکایی با استفاده از شبیه سازی کامپیوتری توانستند عکس العمل ورقه های یخی قطب جنوب را در مقابل پمپاژ حجم زیادی از آب که روی آنها اضافه می شود، بررسی کردند.

نتایج این شبیه سازی نشان می دهد که اگر هر دو سال یکبار، آبی به اندازه ی حجم دریاچه ی سالت لیک را به قطب جنوب اضافه کنیم، سرعت افزایش آب اقایانوس ها، به اندازه ی یک سوم اینچ کاهش خواهد داشت. این شبیه سازی نشان می دهد که بعد از یک قرن پمپاژ آب، افزایش آب اقیانوس ها به اندازه ی 3 پا کاهش خواهد داشت. دانشمندان برآورد کردند که تحقق این پروژه به 7 درصد از انرژی سالانه ی جهان نیاز دارد.

در نگاه اول به نظر می رسد که دانشمندان میزان افزایش گرمای هوا را در قرن جاری در نظر نگرفته اند. برای مثال، میانگین دما در سه ماه گذشته از سال میلادی، در نیمکره ی شمالی به اندازه ی 3.6 درجه ی فارنهایت بیشتر از سطوح صنعتی تخمین زده می شود که این میزان برای هیچ کس قابل پیش بینی نبود. جالب تر اینکه دانشمندان مقاله ی خود را با ابراز نگرانی های اخلاقی پیرامون موضوع مهندسی های زمین شناسی که در محیط زیست دخل و تصرف دارند، خاتمه دادند.

نا گفته نماند که این مساله تنها یک راه حل موقت بوده و مشکل را برطرف نخواهد کرد. این ایده هیچ کمکی به نسل های آینده نمی کند. هر میزان از آبی که به قطب جنوب وارد کنیم، در نهایت حرکت کرده، ذوب می شود و در نهایت مشکلات بیشتری را به وجود خواهد آورد.

در این بین باید محیط زیست حساس قطب جنوب را نیز در نظر گرفت. دانشمندان دقیقا  نمی دانند که وارد کزدن این حجم آب به قطب جنوب با چه عکس العملی روبرو بوده و چه تغییراتی را در اکوسیستم این منطقه به وجود می آورد.

با تمام این اوصاف، این نظریه ارزش امتحان کردن را دارد. در حال حاضر، ورقه ی یخی بزرگی در غرب قطب جنوب در حال ذوب شدن است که زندگی میلیون ها انسان را به خطر می اندازد. در پروسه ی فاجعه آمیز تغییر دمای جهانی، باید به صورت خلاقانه عمل کنیم.

رفع معضل افزایش آب اقیانوس ها با منجمد کردن آب اضافی

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر