;
coinex

پاداش صد هزار دلاری برای هک کروم بوک

گوگل برای کسانی که بتوانند لپ تاپ های هک کروم بوک را هک کنند، صد هزار دلار پاداش در نظر گرفته است.

گوگل برای کسانی که بتوانند لپ تاپ های هک کروم بوک را هک کنند، صد هزار دلار پاداش در نظر گرفته است. هکر هایی که بتوانند با شناسایی آسیب‌پذیری‌های امنیتی، به هک کروم بوک بپردازند، دو برابر پاداش در نظر گرفته شده برای این امر در سال گذشته، پاداش نقدی دریافت خواهند کرد.

گوگل در حال حاضر با پشتوانه ی محبوبیت کروم بوک خود، دارای بیش از نیمی از بازار تکنولوژی آموزشی در ایالات متحده است، به طوری که به صورت بسیار نزدیک رقیب های خود، اپل و مایکروسافت را نیز پشت سر گذاشته است. با وجود اینکه کروم بوک در دست بسیاری از معلمان و دانش آموزان، قرار گرفته است، تدابیر امنیتی در نظر گرفته شده برای آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این شرکت واقع در Mountain View،  اعتماد خاصی به کار خود در بخش امنیت کروم بوک دارد. در واقع، آن قدر اعتماد دارد که برای کسی که می تواند کروم بوک را هک کند، 100هزار دلار هدیه در نظر گرفته است. کسی که بتواند برای نفوذ به کروم ‌بوک راهی بیابد که در حالت مهمان(guset) و یک حالت آسیب‌ زننده، حتی زمانی که کامپیوتر در حال بوت می باشد، راهی به این لپ‌تاپ پیدا کند، 100هزار دلار از گوگل دریافت خواهد کرد.

گوگل چالش هک کروم بوک را از طریق یک پست، در وبلاگ امنیتی گوگل، صادر  کرده است. در این پست، شرکت گوگل بیان کرد که به این موضوع به عنوان یک موضوع بسیار جدی امنیتی نگاه می کند.

هک کروم بوک بخشی از برنامه پاداش کروم است، که گوگل مدعی است، سال گذشته با در نظر گرفتن جایزه ی 50 هزار دلاری، برای هر هکر که بتواند ثابت کند که قادر به شکستن امنیت کروم بوک هاست، تا کنون موردی پیدا نشده است. هیچ کس هنوز یک هک موفق را ارائه نداده، از این رو، گوگل تصمیم گرفت این پاداش را دوبرابر کند.

گوگل اضافه می کند که این پاداش در طول سال جاری در دسترس است و هیچ سهمیه و یا اضافه کردن پاداش مرتبط با آن، وجود نخواهد داشت.

لازم به ذکر است که کروم بوکدر وضعیت مهمان، در امن ترین حالت خود، قرار دارد. کاربران مهمان در آن قادر به دانلود فایل هستند اما نصب برنامه ها ممنوع است. این موضوع از کروم بوک محافظت می کند تا از نصب برنامه های مخرب که کاربر مهمان می تواند نصب کند، جلوگیری نماید. نصب برنامه های مخرب با دسترسی کاربر مهمان، یکی از روش هایی است که هکرها، به وسیله ی آن، کامپیوتر را با نرم افزارهای مخرب آلوده می کنند.

علاوه بر این، کروم بوک ها به طور خودکار به روز رسانی نرم افزار، برنامه های در حال اجرا و صفحات وب را در سندباکس ها، دانلود می کنند و با تائیدیه برای بوت، آغاز به کار می کنند، به طوری که به سیستم عامل کامپیوتر بازگردد و دستکاری و مداخله تشخیص داده شود.

امنیتی کروم بوک، به بخش برنامه پاداش امنیت گوگل، باز می گردد که به هکرها و پژوهشگران به عنوان منابعی نگاه می کند که هر گونه آسیب پذیری بالقوه ی سخت افزاری و یا نرم افزاری را کشف نماید. پس از آن، مسائل کشف شده برای هک کروم بوک، توسط افرادی که برای آن پاداش دریافت کرده اند، پچ می شود.

به گفته گوگل، در سال گذشته به محققان بیش از 2 میلیون دلار در ارتباط با برنامه ها، پرداخت شده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techtimes


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر