;
coinex

دوربین واقعیت مجازی نوکیا با قیمت 60 هزار دلاری وارد دنیای گجت ها می شود

دوربین واقعیت مجازی نوکیا با برچسب قیمت 60 هزار دلاری وارد دنیای گجت های هوشمند برای بازی می شود.

دوربین واقعیت مجازی نوکیا با برچسب قیمت 60 هزار دلاری وارد دنیای گجت های هوشمند برای بازی می شود.

نوکیا همیشه فاصله خود را از از بازار لوازم الکترونیکی مصرفی، حفظ می کند، اما گاهی اوقات برای کاربران چند سورپرایز به ارمغان می آورد که مسلما برای همه جالب است. پس از عرضه ی تبلت اندرویدی قدرتمند و ارزان N1 ، این شرکت فنلاندی بار دیگر با عرضه ی یک دوربین به دنیای گجت های بازی، بازگشته است. دوربین واقعیت مجازی نوکیا، بت  60 هزار دلار وارد بازار بازی ها می شود. این دورببین براق و خاکستری رنگ، با هشت لنز داخلی همراه است. با توجه به قابلیت های دوربین واقعیت مجازی نوکیا ، قیمت در نظر گرفته شده برای این دوربین، منطقی به نظر می رسد.برچسب قیمت 60 هزار دلاری به این معنی است که این دوربین  OZO توسط فیلمسازان حرفه ای خریداری یا اجاره می شود، هر چند نوکیا قصد دارد که نسخه هایی از ابزار سرگرمی ارزان تر نیز معرفی کند.

سوالی که پیش می آید این است که چرا تعداد زیادی لنز در آن بکار رفته است؟ برای ساختن فیلم ویدیویی واقعیت مجازی با فن آوری های موجود امروزی، یک فیلمساز معمولا با ترفندی، تعدادی دوربین را در جهات مختلف قرار می دهد. این دوربین OZO به گونه ای طراحی شده است که همین کار را با دوربین ها و میکروفن های موجود در یک دستگاه واحد، انجام می دهد. البته این دوربین هنوز تکمیل نشده است و باید یک سری کارها در جهت تکمیل کارایی، روی آن انجام گیرد. نرم افزار نوکیا هنوز هم در حال بهبود این قابلیت است که چگونه جریان های ویدئویی مختلف را از لنزهای متفاوت در سناریوی پخش برنامه های واقعیت مجازی لایو، یکپارچه کند. اما این مشکل باید تا پایان سال از طریق بروز رسانی نرم افزاری رفع شود. با این وجود، نوکیا خوشحال است که به سرعت وارد بازار دوربین های واقعیت مجازی شده است. همچنین این شرکت معتقد است که راه اندازی OZO یک نقطه عطف در جای گرفتن و احیای بخش سخت افزاری مصرف کننده محسوب می شود و باعث تکمیل کسب و کار مداوم این شرکت با تجهیزات ارتباطات راه دور خواهد شد.

به گفته تحلیلگر گارتنر، برایان بلاو، در سال جاری، بیش از یک میلیون هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده فروخته خواهد شد. با وجود آن ممکن است،  10 سال طول بکشد تا این فن آوری به حالتی برسد که در همه جا حضور داشته باشد. این تکنولوژی تا حد زیادی به لطف محصولاتی مانند OZO، گجت اچ تی سی  وایو و هدست گیر وی آر سامسونگ، پیش خواهد رفت. اگر چه آنها در حال حاضر کاربران محدودی دارند، ولی بازیکنان نوآور و خلاق به نوبه ی خود در محبوب کردن آنها دخیل خواهند بود.

 واقعیت مجازی نوکیا دوربین واقعیت مجازی نوکیا دوربین واقعیت مجازی نوکیا

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر