;
coinex

اشتباهات چگونه می توانند به بازاریابی شما صدمه بزنند

اشتباهات در کسب و کار، هرچند هم کوچک باشند می توانند به تلاش های بازاریابی شما آسیب وارد کنند.

اشتباهات در کسب و کار، هرچند هم کوچک باشند می توانند به تلاش های بازاریابی شما آسیب وارد کنند. یک اشتباه در یک بخش می تواند به همه ی بخش های دیگر آسیب وارد کند و کاری که انجام می دهند را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل است که اهمیت یک ساختار سازمانی یکپارچه امری انکارناپذیر است.

در این راهنما قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه برخی اشتباهات کلیدی می توانند توانایی شما برای انجام تجاری کردن برندتان را زیر سوال ببرند و آن را غیرممکن سازند. پس سعی کنید از این اشتباهات اجتناب کنید.

.

از دست دادن اطلاعات مالی و شخصی

وظیفه ای که شما در قبال مشتریان خود دارید، ایمن نگه داشتن اطلاعات و دیتاست. در صورتی که اطلاعات گم شوند و یا هکرها به آنها دست یابند، پر کردن این حفره و پاک کردن صورت مساله کار ساده ای است و می توانید به کارتان به صورت عادی ادامه دهید، اما از نظر قانونی شما مسئول اطلاعات متعلق به مشتریان خود هستید و در صورت بروز هرگونه مشکلی، شما باید پاسخگو باشید.

اگر کسی بتواند با استفاده از اطلاعات به سرقت رفته از شرکت شما مرتکب تقلب مالی شود، برای شما گران تمام می شود. از طرف دیگر، برند شما برای مدت زمانی طولانی آسیب جدی می بیند و شما به سختی می توانید مجددا اعتماد مردم را به خود جلب کنید. مردم نمی توانند اعتماد کنند که آیا شما می توانید اطلاعات آنها را از آسیب و گزند در امان نگاه دارید یا خیر؟

.

تعامل بد با مشتری

هر سازمانی دارای مشتری بدخلق و یا مشتری ای که خطای سهوی انجام می دهد ولی به سادگی حاضر به گوش دادن هم می شود، هست. اگر در گذشته این مساله برای شما هم به وجود آمده سعی کنید از آن به عنوان تجربه استفاده کنید و تا جایی که می توانید از تعامل بد با مشتری اجتناب نمایید. اما چنانچه امروزه برای شما این اتفاق بیافتد، ممکن است کسب و کارتان را تحت الشعاع قرار دهد. افراد با یکدیگر صحبت می کنند و این موضوع راحت تر از همیشه به افراد این امکان را می دهد که یک نظر بد به دیگران هم سرایت کند و گسترش یابد و همین می تواند منجر به بدنامی شرکت و کسب و کار شما شود.

لازم است که از شهرت خود به صورت دائم محافظت کنید. یک تعامل بد می تواند شما را به این نوع تعامل، مشهور کند و این موضوع کسب و کار شما را به خطر می اندازد. شاید همه ی شما تجربه ی برخورد بد مشتریان را داشته باشید اما در این موارد چه باید بکنید؟

راه حلی وجود ندارد که بتوانید این تعاملات بدی که برخی مواقع به وجود می آیند را متوقف کنید، اما شما می توانید احتمال این موضوع را با داشتن یک برند آنلاین قدرتمند کاهش دهید. استفاده از بازاریابی محتوا و رسانه های اجتماعی، نتایج منفی شاخص جستجوی گوگل را دور می کند. همچنین به شما کمک می کند تا بهترین کار را برای حل و فصل مسائل مربوط به مشتریان انجام دهید. هنگامی که کسب و کار شما به اندازه ی کافی قدرتمند باشد، تعاملات بد مشتریان حداقل می شود. پس بدون اینکه بخواهید با بد رفتار کردن با مشتریان کسب و کار خود را توجیه کنید، به دنبال قدرتمند ساختن آن باشید.

.

نداشتن هدف

نسل بعدی مصرف کنندگان کسی که قصد خرید از آن را دارند، بر اساس قیمت اتخاب نمی کنند بلکه بر اساس کاری که آنها انجام می دهند و خدماتی که ارائه می دهند، انتخاب می کنند. این همان دلیلی است که شرکت های انسان دوست در چند سال اخیر تا این اندازه برجسته شده اند. شرکت ها به خوبی می دانند که باید کسب و کاری داشته باشند که بداند برای جهانی گسترده تر و پیشبرد کسب و کار خود چه کاری باید انجام دهد.

اگر شما کسب و کار خود را راه اندازی کرده اید ولی هنوز هدف خاصی ندارید، اشتباه بزرگی مرتکب شده اید. با این کار نه تنها به صورت بالقوه، جذب و حفظ بهترین استعداد را برای خود سخت تر کرده اید بلکه شما رقبای خود را برای بازاریابی خودتان تحریک می کنید و با خط گرفتن از نوع کسب و کار شما امکان را برای پیشرفت رقبای خود آسان نموده اید. مشخص بودن هدف و بشر دوستی در کسب و کار، جدا از اینکه شما را محبوب می کند می تواند به طرز فوق العاده ای به رونق کسب و کار و تجاری کردن برند شما کمک کند.

.

عدم فشار برای نظرات

هرچیزی که از خرده فروشی مانند آمازون می خرید را ممکن است چند روز بعد در صندوق پستی خود و بنا به آنچه درباره ی این محصول می پنداشتید، دریافت کنید. این عمل برای بسیاری از خرده فروشان بزرگ مشترک است و این ممکن است چیزی باشد که شما از کسب و کار خود می خواهید. اما اینکه چگونه بتوانید بازاریابی خود را از ارائه ی محصول به بازاریابی زبانی تبدیل کنید مسئله مهمی است. این در حالی است که ۹۲ درصد از مردم بر این باورند که فراتر از تبلیغات خانواده و دوستان، اثبات اجتماعی یکی از قدرتمندترین ابزار بازاریابی است که شما در اختیار دارید.

بعد از هر خرید شما می توانید با ارسال یک ایمیل از مردم بخواهید که نظراتشان را برای شما ارسال کنند. ممکن است که به این ایمیل حتی پاسخی ندهند، اما باز هم شانس شما برای دیده شدن با تنها ارسال یک ایمیل به سرعت افزایش می یابد. می توانید حتی توضیح دهید که نظراتشان چقدر مهم است و چگونه می توانند با بیان نظراتشان به شما کمک کنند.

.

آیا بهترین مشتری خود را می شناسید؟

مفهوم مشتری مناسب مدت زمان زیادی است که وجود دارد و این مفهوم تنها در طول زمان تغییر کرده است. مشتری مناسب شما کسی است که اطلاعات را از طریق او ایجاد می کنید. شما باید تعداد مشتریانتان را از رسانه های اجتماعی و وب سایت خود دنبال کنید و تعدای از آنها را که مشتری همیشگی هستند، در نظر بگیرید.

هم اکنون اطلاعات بیشتر از هر زمان دیگری مهم است. اگر شما به صورت موثری از این اطلاعات استفاده نمی کنید نمی توانید به این نکته پی ببرید که بازاریابی شما تا چه حد به نفع مردم بوده و در بین آنها محبوب است.

نتیجه گیری – بازاریابی یک فعالیت شرکتی کامل است.

تلاش های بازاریابی شما باید در کل شرکت به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی بزرگ ادغام شود. شما باید به این موضوع فکر کنید که چگونه فعالیت های گسترده تر شرکت شما می تواند در تلاش های تبلیغاتی شما اثر بگذارد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: inc


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر