;
coinex

بازی انقلاب 1979 : بازی ویدئویی انقلاب ایران که 17 ام فروردین عرضه می شود

بازی انقلاب 1979 ، یک بازی ویدئویی در مورد انقلاب ایران است که ده روز دیگر بر روی کامپیوترها، عرضه خواهد شد.

بازی انقلاب 1979 ، یک بازی ویدئویی در مورد انقلاب ایران است که ده روز دیگر بر روی کامپیوترها، عرضه خواهد شد.

در واقع بازی انقلاب 1979 یا جمعه سیاه، یک بازی ویدئویی است که انقلاب ایران را که تقریبا 40 سال پیش، به وقوع پیوسته است، نشان می دهد. بازی انقلاب 1979 برای مک و PC ویندوزی در تاریخ 5 آوریل(17 ام فروردین ماه) عرضه می شود.

سازنده ی این بازی، iNK Stories، است. شعار iNK در ساخت بازی انقلاب 1979 ، اجرای motion-captured است که شامل بازیگران با استعدادی می شود، که مجموعه ای از امتیازات اصلی و گیم پلی داینامیکی را فراهم آورده اند.

تریلر گیم پلی این بازی، منتشر شده است و در آن شخصیت های اصلی نشان داده می شون(می توانید آن را در لینک منبع مشاهده کنید). iNK می گوید این بازی به جنجال و هیاهو آن سال ها، از طریق نشان دادن روابط خانوادگی و مکان هایی مانند زندان اوین ایران و داخل مخفیگاه های ستیزه جویان و همچنین تهران تحت حکومت نظامی و در آخر عزل شاه رضا پهلوی را نمایش می دهد.

سازندگان بازی انقلاب 1979 بیان کرده اند که این بازی، شرح وقایع نقلاب اسلامی ایران به نقل قول از یک عکاس خبری با نام رضا است که با مصاحبه با انقلابی ها، متخصصان تاریخی و افراد آکادمیک ایجاد شده است. ابتدای این بازی در مورد جمعه ی سیاه است. در واقع در آغاز، تاریخچه ی مختصری از انقلاب اسلامی ایران برای مخاطب بازگو می شود. شخصیت اصلی داستان، یعنی همان عکاس خبری، در تهران وقایع را بازگو می کند. در آخر نیز در زندان اوین بازداشت می‌شود. یکی از کارهایی که گیمیر در این بازی، می توان انجام دهد این است که سخنرانی‌های آیت الله روح الله خمینی را بیابد و گوش کند. تصاویر این بازی از عکس هایی که مایکل ستبون، عکاس خبری معروف از انقلاب اسلامی ایران ثبت کرده، بازسازی شده است. دیالوگ ها نیز از بازیگران ایرانی ـ آمریکایی سریال میهن، نوید نگهبان و بازیگر آرگو یعنی فرشاد فرجات گرفته شده است.

جمعه سیاه یا Black Friday یکی از نکات اوایل انقلاب ایران، است. هنگامی که سربازان دولت پهلوی جمعیت تظاهرکنندگان، را بمباران کردند و در نهایت در این درگیری ها ده ها تن مرده و یا زخمی شدند. جمعه سیاه ایران در سپتامبر 1978 رخ داده است و 1979 زمانی است که شاه فرار کرد و دولت آیت الله روح الله خمینی به قدرت رسید.

ایالات متحده آمریکا اجازه می دهد که شاه در سال 1979 وارد کشور آمریکا شود، این زمان نقطه ی انفجاری برای بحران گروگانگیری بود، هنگامی که دانشجویان ایرانی به حمایت از انقلاب اسلامی، به سفارت ایالات متحده حمله کرده و به مدت 444 روز ۶۶ دیپلمات آمریکایی را گروگان گرفتند. در ادبیات رسانه‌ای این روز را “تسخیر لانهٔ جاسوسی” می نامند. گروگان‌گیری در تاریخ ۳۰ ام دی ماه سال ۱۳۵۹ با پذیرش قرارداد الجزایر از طرف دولت‌ ایران و ایالات متحده آمریکا به پایان رسید.

نوید خوانساری موسس iNK Stories است. خوانساری تولید کننده، کارگردان و نویسندهٔ بازی‌های کامپیوتری ایرانی_کانادایی است.

او در منترال کانادا متولد شد، ده سالگی در ایران بود، از سال ۱۹۷۹ به کانادا رفت. هدف نوید خوانساری فقط ساخت بازی در مورد انقلاب ایران، نیست، او امیدوار است که به واسطه ی سبک مستند، رخ داد هایی مثل۱۹۹۵ بوسنی، ۱۹۹۲ لیبریا، ۱۹۸۸ پاناما، و ۱۹۸۲ السالوادور را نیز وارد دنیای بازی کند.

بازی انقلاب 1979 بازی انقلاب 1979

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: polygon


عصر تکنولوژی، تکرا

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    سلام علیکم
    بازی ضد انقلابی است دانلود نکنید.

    پاسخ

    کاملا درسته این بازی نشانه گر این است که ایرانی ها خیلی پست هستند و قبل انقلاب همه چی گل بلبل بود دان نکنین مگر اینکه انقلابی نیستید یا مسلمان شیعه نبستید

    پاسخ

    این بازی بر اساس داستان واقعی توسط شخصی که در انقلاب بوده ساخته شده
    بعد از اون بازی هایی که براساس اتفاق های واقعی اتفاق افتاده باشه بیان گر واقعیت است چه علیه شخصی یا گروهی باشه چه علیه شخصی یا گروهی نباشه

    پاسخ

    ممنون از سایتو خوبتون نمیدونم چرا زیر هیچ مطلبی کامنت نیست اما به شخصه از سایت خوبتون تشکر می کنم. موفق باشید.

    پاسخ