;
coinex

چرا اپل به کارکنان خود مهارت خوشنویسی می آموزد؟

اپل با شرکای خود در حال ایجاد کلاس هایی است که کارکنان این شرکت می توانند در کلاس های رایگان برای موضوعات و مهارت هایی مانند امور مالی شخصی و انگلیسی آموزش داده می شود، حضور یابند.

اپل با شرکای خود در حال ایجاد دوره هایی است که کارکنان این شرکت می توانند در کلاس های رایگان برای موضوعات و مهارت هایی مانند امور مالی شخصی و انگلیسی و مهارت خوشنویسی آموزش داده می شود، حضور یابند.

اپل در گزارش سالانه خود که روز چهارشنبه منتشر شد نشان داد که در این کلاس ها مهارت های جالب و سرگرم کننده ای مانند خوشنویسی یا طراحی گرافیک تدریس می شود.

همانطور که در تصویر نشان داده شده است، یکی از کارکنان این شرکت که در حال خوشنویسی است برای Foxconn، شریک مونتاژ اولیه اپل، کار می کند.

بیش از ۵۵۸۰۰۰ کارمند در اپل در کلاس های آموزش کارمندان عرضه و توسعه (SEED) در سال ۲۰۱۵ شرکت کردند. در اینجا توصیف اپل از این برنامه را خدمت شما بیان می کنیم:

“ما در بخش امکانات و تسهیلات عرضه کلاس هایی راه اندازی کرده ایم که کارمندان می توانند به صورت رایگان در آنها شرکت کنند و مهارت های مختلفی مانند، مهارت های کامپیوتری، طراحی گرافیک، انگلیسی و مدیریت منابع انسانی آموزش ببینند. هریک از این کلاس ها به کامپیوترهای مک و قابلیت های کنفرانس ویدئویی مجهز شده اند و ما دستگاه های آیپدی شبیه به همان هایی که از طریق SEED ارائه شدند، فراهم می کنیم. ما دوره های کوتاه مدت و آزمون هایی بر روی دستگاه های موبایل ارائه می دهیم که بیشتر مربوط به عملکرد شغلی، مهارت های زندگی و سواد مالی می شود.”

اپل در این گزارش به یکی از کارکنان فعلی خود به نام کارل یانگ اشاره می کند که به عنوان یکی از کارکنان این شرکت در شرق چین قبل از اینکه کلاس های SEED را بگذراند، شروع به کار کرده است. اپل با عملکرد یانگ که در بخش منابع انسانی مشغول به کار شد، تحت تاثیر قرار گرفت و با مشاهده عملکرد فوق العاده او بعد از شرکت در این کلاس ها با قدرت بیشتر برای برگزاری این کلاس ها تصمیم گرفت.

در گزارش ۲۰۱۵ اپل، جف ویلیامز نوشت که اپل ۴۸ کلاس درسی SEED در ۲۳ مکان متعلق به این شرکت را حفظ می کند، هرچند اپل به این موضوع اشاره ای نکرده که چه تعداد از اینها کلاس های خوشنویسی ارائه می دهند.

در حالی که خوشنویسی برای یک اسمبلر آیفون تا حدودی عجیب و غریب به نظر می رسد، اما هنری است که در چین به صورت گسترده تمرین می شود. علاوه بر این، مدیر عامل سابق این شرکت، استیو جابز، از کلاس های خوشنویسی که در طول دوران کالج شرکت کرده بود صحبت می کرد و او تاکید می کرد که همین هنر برای فونت های طراحی شده برای کامپیوتر مکینتاش به او کمک کرده است.

همچنین مطالعات نشان داده است که خوشنویسی چینی به تسلی دادن و کمک به استرس نقش بسزایی دارد و از این رو برای کارمندان اپل ضروری است چراکه به طور متوسط ۵۵ ساعت در هفته در این شرکت کار می کنند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر