;
coinex

دستیار مجازی کورتانا با اضافه کردن ویژگی های جدید جشن دو سالگی می گیرد

 دستیار مجازی کورتانا در حال حاضر دو ساله است. این دستیار شخصی صوتی فعال مجازی مایکروسافت در تاریخ دوم آوریل سال 2014 در کنفرانس توسعه بیلد معرفی شد.

دستیار مجازی کورتانا در حال حاضر دو ساله است. این دستیار شخصی صوتی فعال مجازی مایکروسافت در تاریخ دوم آوریل سال 2014 در کنفرانس توسعه بیلد معرفی شد. اولین بار کورتانا در ویندوز فون 8.1 دیده شد که درخواست جستجو و عملیات خاصی از طریق صدا را امکان پذیر می ساخت. پس از آن، او به ویندوز 10، اندروید و iOS کشیده شد و در حال حاضر می تواند مسئولیت رسیدگی به وظایف پلت فرم متقابل را به سرانجام برساند.

مایکروسافت در کنفرانس BUILD 2016 تعدادی ویژگی جدید برای دستیار مجازی کورتانا معرفی کرد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم:

• مایکروسافت با انتشار یک کورتانا کالکشن جدید در ویندوز استور،شرایطی فراهم می کند تا مصرف کنندگان به واسطه ی کورتانا، برنامه های بسیار عالی را سریع تر بیابند. کورتانا کالکشن در ویندوز استور به نمایش در خواهد آمد و یک سری از برنامه های توصیه شده توسط دستیار شخصی مجازی را شامل می شود.

• کورتانا به صورت فعالانه پیشنهاداتی در طول دوره های مختلف روز ارائه می دهد، او به شما برای سفارش غذا و یا برای یک تاکسی تلفنی یا دیگر وسایل نقلیه، شماره تلفن ارائه خواهد داد.

• کورتانا در قسمت بالای صفحه نمایش لاک در دسترس خواهد بود، که در این حالت دسترسی سریعتر به دستیار شخصی برای کارهای معمولی را در تمام انواع دستگاه ها، بدون نیاز به باز کردن قفل فراهم می کند.

• از آنجا که کورتانا در دستگاه های مختلفی کار می کند، شما می توانید کارهای مبتنی بر اطلاع رسانی خاص مانند دریافت و ارسال پیام های متنی را که بر روی ویندوز فون یا دستگاه اندرویدی خود، انجام می دهید، بر روی کامپیوتر، تکمیل کنید.

به تازگی، اعلام شده است که کورتانا قادر به آگاه سازی نوتیفیکیشن های کاربران اندرویدی در دستگاه های مختلف خواهد بود. همانطور که دریافتید، دستیار مجازی کورتانا همچنین به شما در ارسال متون از کامپیوتر کمک خواهد کرد. در مقایسه ی سیری، گوگل نو و کورتانا، معمولا دستیار مجازی کورتانا در مقام سوم است. دو دستیار شخصی مجازی دیگر بسیار قدیمی تر و بالغ تر از آن هستند. به لطف برنامه های iOS و اندروید و گنجاندن آن در ویندوز 10 رایانه های شخصی، به نظر می رسد که دستیار مجازی کورتانا فارغ از اینکه برای تجارت گوشی های هوشمند مایکروسافت چه اتفاقی می افتد به کار خود ادامه می دهد و توسعه می یابد. کورتانا در حال حاضر به زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی، چینی و ژاپنی در دسترس است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر