;
coinex

هوش مصنوعی فیسبوک به کاربران نابینا کمک می کند

 هوش مصنوعی فیسبوک به صورت اتوماتیک عکس های آپلود شده را برای کاربران نابینا توضیح می دهد.

هوش مصنوعی فیسبوک به صورت اتوماتیک عکس های آپلود شده را برای کاربران نابینا توضیح می دهد.

فیسبوک با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی و از طریق توضیح تصاویر آپلود شده، به کاربران نابینای خود کمک می کند تا درک بهتری از تصاویر داشته باشند.

این برنامه ی شبکه ی اجتماعی روز دوشنبه اعلام کرد که هوش مصنوعی فیسبوک می تواند مواردی که در یک عکس وجود دارد را تشخیص داده و آنها را برای کسانی که با مشکلات بینایی مواجه هستند، توضیح دهد.

در یک نمونه ی ارائه شده توسط فیسبوک، عکسی که در آن دو نفر با عینک آفتابی در کنار دریا در حال لبخند زدن هستنند، نشان داده می شود. هوش مصنوعی فیسبوک با کلمات “این عکس شامل دو نفر، در حال لبخند، با عینک آفتابی، در فضای بیرون، آب” به توضیح این عکس می پردازد.

در گذشته تنها آپلود شدن عکس توسط افراد به اطلاع افراد نابینا می رسید، به این ترتیب، اگر آن فرد توضیح بیشتری درباره ی عکس خود نمی داد، تصویر بیشتری در ذهن فرد نابینا ایجاد نمی شد.

جفری ویلند، رئیس بخش دسترسی فیسبوک و جمعی دیگر از کارکنان در توضیح آپدیت جدید گفته اند: “هر روزه بیش از 2 میلیون عکس در فیسبوک، اینستاگرام، مسنجر و واتس آپ پست می شود. با در نظر داشتن اینکه بیش از 39 میلیون نفر نابینا بوده و بیش از 246 نفر از مشکلات بینایی رنج می برند، می توان نتیجه گرفت که بسیاری از کاربران در چت های پیرامون عکس ها احساس غریبگی می کنند. ما قصد داریم با ساخت این تکنولوژی به افراد نابینا کمک کنیم تا احساسی مشابه افراد دیگر در فضای فیسبوک داشته باشند و از آن لذت ببرند.”

این قابلیت جدید، گام های بلند در عرصه ی هوش مصنوعی و تشخیص اتوماتیک عکس را نشان می دهد. این شبکه ی اجتماعی در حال حاضر در رقابت با گوگل در عرصه ی هوش مصنوعی قرار دارد. فیسبوک و گوگل هر دو تلاش می کنند که سیستم های هوش مصنوعی قوی تری را ایجاد کنند. گوگل اخیرا با نرم افزار DeepMind خود توانست قهرمان یکی از بازی های ذهنی قدیمی را شکست دهد. این نقطه ی عطف بزرگی است که فیسبوک برای دستیابی به آن تلاش می کند.

در این بین، توییتر نیز با معرفی قابلیت جدیدی به افراد نابینا کمک می کند تا درک بهتری از تصاویر داشته باشند. اما تکنولوژی فیسبوک بسیار پیرفته تر است. هوش مصنوعی فیسبوک به صورت خودکار تصویر آپلود شده را تشخیص می دهد، این درحالیست که توییتر از کاربران خود می خواهد که درباره ی عکس خود توضیح دهند.

فیسبوک در ادامه اعلام کرد که این قابلیت تنها در دستگاه های iOS انگلیسی در دسترس خواهد بود، اما به زودی گسترش خواهد یافت.

.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر