;
coinex

ساخت آسمان خراش چوبی در لندن

محققان دانشگاه کمبریج، طرح خود مبنی بر ساخت آسمان خراش چوبی 80 طبقه در مرکز شهر لندن را به شهردار این شهر ارائه کردند.

محققان دانشگاه کمبریج، طرح خود مبنی بر ساخت آسمان خراش چوبی 80 طبقه در مرکز شهر لندن را به شهردار این شهر ارائه کردند.

این آسمان خراش چوبی در منطقه ی باربیکن ساخته خواهد شد. باربیکن، منطقه ای مسکونی است که بین سال های 1960 و 1970، بر فراز خرابی های جنگ جهانی دوم ساخته شد. سازه های بتنی منطقه ی باربیکن، به عنوان نمونه ای از معماری بروتالیسم بریتانیا، ساخته و نگه داری می شوند.

طرح ارائه  شده توسط محققان از یک ساختمان 300 متری بلند خبر می دهد که از 1000 واحد مسکونی در یک میلیون فوت مربع (304800 متر)، تشکیل شده است. اگر این پروژه احداث شود، آسمان خراش چوبی به دومین برج بلند لندن تبدیل خواهد شد. بلندترین برج لندن، سازه ی 310 متری با نام Shard است. احداث این آسمان خراش، آپارتمان های چوبی 14 طبقه ی شهر برگن در نروژ را به سخره خواهد گرفت.

چوب و الوار در میان معماران از محبوبیت روز افزونی برخوردارند. این علاقه به دلیل برگشت پذیر بودن این منبع، ارزان بودن و سرعت بالای ساخت آن، شکل گرفته است؛ نا گفته نماند که مجموعه ی وزن سازه نیز بسیار کمتر خواهد بود. محققان کمبریج وعده داده اند که آسمان خراش چوبی از تمام ایمنی ها در برابر آتش برخوردار می شود.

مایکل رامیج، رئیس مرکز نوآوری مواد طبیعی در کمبریج معتقد است: “اگر لندن قصد زنده ماندن داشته باشد، نیاز فزاینده ای به افزایش تراکم دارد. یکی از روش ها، ساختمان های بلند تر هستند. ما معتقدیم که مردم تمایل بیشتری به زندگی در سازه های بلند ساخته شده از مواد طبیعی دارند و آنها را به برج های فلزی و بتنی ترجیح می دهند.”

لازم به ذکر است که نیاز به نگرانی برای جنگل های انبوه و بارانی وجود ندارد؛ چوبی که محققان از آن استفاده می کنند، از نوع “گندم” بوده و جنگل های گندم بسیار گسترده هستند. محققان کمبریج معتقدند که کانادا به تنهایی می تواند بیش از 15 میلیارد متر مربع از جنگل گندم را تا 70 سال آینده، تولید کند. این مقدار برای ساخت بنا برای یک میلیارد نفر کافی است.

رامیج در این باره اضافه کرد: “ما معماری و مهندسی آن را طراحی کرده و میزان ایستادگی آن را بررسی کرده ایم، با اینحال، باید در نظر داشت که ساخت آسمان خراش چوبی تا این اندازه تا به حال در هیچ نقطه ای انجام نشده است. ما در حال توسعه ی درک جدیدی از چالش های اصلی در ساخت و ساز هستیم. کارهای زیادی باید انجام شود، اما برای هرگونه چالش آماده ایم.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر