;
coinex

شهری در هند تاکسی ها را با پادهای بدون سرنشین جایگزین می کند

شهری در هند تاکسی ها را با پادهای بدون سرنشین جایگزین می کند.شهری در هند تاکسی ها را با پادهای بدون سرنشین جایگزین می کند.

در یکی از شهرهای هندی که در ۴۰ سال گذشته دولت کارآمدی نداشته است، با نظارت مرکزی از دهلی نو در نهایت برای جا به جایی در سطح شهر از ایده ی جدیدی بهره برده است.

Gurgaon در هند در سال ۲۰۰۱ حدود ۱۷۳۰۰۰ نفر جمعیت داشته است. امروز این رقم به حدود یک میلیون نفر رسیده است. با این جمعیت مسافرت و جابجایی در جاده ها دشوار شده است و تنها راه حلی که دولت اندیشیده جاده هوایی است. به همین دلیل قصد دارند از پادهای PRT یا سرویس حمل و نقل سریع و شخصی Metrin استفادهکنند.

دولت فدرال هند با بهره گیری از این ایده که خطوط حمل و نقل هوایی می تواند به کاهش تراکم در جاده ها کمک کند، اقدام به ساخت آن کرده و در هفته های آینده صندوق های مناقصه را برای مشارکت  در ساخت و ساز این پروژه برای شرکت های جهانی باز می کند.

چنانچه این پروژه تکمیل شود – که از قرار معلوم در طول همین امسال تکمیل می شود- ۱۶ ایستگاه در طول این مسیر هشت مایلی که بین دهلی نو و گورگان است، قرار می گیرد.

چنانچه این پروژه تکمیل شود - که از قرار معلوم در طول همین امسال تکمیل می شود- ۱۶ ایستگاه در طول این مسیر هشت مایلی که بین دهلی نو و گورگان است، قرار می گیرد.

هر پاد تاکسی بدون سرنشین دارای ظرفیت ۵ مسافر است و در عمل از ۱۱۰۰ پاد بهره خواهند برد. بنابراین اگر ظرفیت آنها پر شود این پادها قادر به حمل ۵۵۰۰ نفر در یک بازه ی زمانی معین هستند که همین امر می تواند کمک شایانی به کاهش ترافیک در جاده ها نماید.

بنا به گزارشی از بیزینس اینسایدر گفته می شود که هزینه ی رفت و آمد با این پادها بیشتر است و افراد بدون هیچگونه توقف و اتلاف وقتی به مقصد مورد نظر می رسند. این پادها مانند همه ی وسایل حمل و نقل دیگر کار می کنند. مسافران می بایستی قبل  از سوار شدن بر آن صبر کنند تا کامل بایستد بعد از اینکه سوار شدند این پادها به آرامی به بالا می روند و در نهایت با سرعت متوسط ۴۰ مایل در ساعت مسیر هوایی را طی می کنند.

بنا به موافقت هایی که شده است، هر شرکتی بر روی این سیستم PRT سرمایه گذاری کند، از طریق فروش بلیت، پولش را در طول ۲۵ سال بازپس می گیرد.

انتظار می رود کل این پروژه ۱۳۶ میلیون دلار هزینه بردارد. ارزان نیست اما اگر در زمان رفت و آمد مردم صرفه جویی شود قطعا ارزش آن را دارد.

انتظار می رود کل این پروژه ۱۳۶ میلیون دلار هزینه بردارد. ارزان نیست اما اگر در زمان رفت و آمد مردم صرفه جویی شود قطعا ارزش آن را دارد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر