;
coinex

فارادی فیوچر ساخت و ساز کارخانه اتومبیل برقی ۱ میلیارد دلاری را آغاز کرد

فارادی فیوچر ساخت و ساز کارخانه اتومبیل برقی ۱ میلیارد دلاری را آغاز کرده است.

فارادی فیوچر ساخت و ساز کارخانه اتومبیل برقی ۱ میلیارد دلاری را آغاز کرده است.

اگرچه گوگل و تسلا در زمینه ی اتومبیل های آینده توجه همه ی رسانه ها را به خود جلب کرده اند، اما شرکت های دیگر هم در تلاش هستند که به آنها برسند. به طور مثال، ۶ کمپانی دیگر از جمله ولوو و اسکانیا هم به این حوزه ملحق شده اند برای اینکه نشان دهند که با کامیون ها هم می توان هزاران کیلومتر را در اروپا بدون راننده مسافرت کرد.

هم اکنون هم فارادی فیوچر (Faraday Future)، یک شرکت ماشین الکتریکی نسبتا نوپا واقع در کالیفرنیا، به عنوان شرکتی که در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری ۱ میلیارد دلاری در ساخت و ساز کارخانه ی تولید در لاس وگاس است خبرساز شده است. این شرکت امیدوار است که با ضمانت بودجه اضافی ۳۳۵ میلیون دلاری توسط دولت ایالات نوادا، معافیت مالیاتی ۲۱۵ دلاری بتواند اولین خط تولید اتومبیل های برقی را تا سال ۲۰۱۸ راه اندازی کند.

این شرکت که توسط Jia Yueting سرمایه گذار چینی حمایت شده است هم اکنون دارای ۷۰۰ کارمند است اما امیدوار است که تا پایان این دهه این تعداد به بیش از ۵۰۰۰ نفر برسد. با اینکه هنوز این شرکت هیچ اتومبیلی تولید نکرده که قابل خریداری باشد اما در نمایشگاه لوام الکترونیکی مصرفی (CES) که در ماه ژانویه برگزار شد، از کانسپت خودروی خود رونمایی کردند که در ویدئوی زیر می توانید آن را مشاهده نمایید.

موتور الکتریکی ۱۰۰۰ اسب بخاری FFZero 1 تونل های آیرودینامیکی به نمایش می گذارد که برای کاهش مقاومت هوا طراحی شده است. بسیاری از اجزای آن از فیبر کربن، مواد سبک و مستحکم ساخته شده است و درگ کلی در وسایل نقلیه را کاهش می دهد. گفته می شود که این خودرو از تکنولوژی بدون سرنشین هم بهره می برد که با گوگل و تسلا به رقابت می پردازد و می تواند در کمتر از ۳ ثانیه و با شتاب، صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را پر کند.

این کارخانه ی جدید که نزدیک به کارخانه ی تولید گیگافکتوری خود تسلا واقع شده است، برای تولید وسایل نقلیه و متعلقات مکانیکی آن با بهره وری فوق العاده برنامه ریزی شده است.

این کارخانه سازگار با محیط زیست است و تمرکز عمده ای بر روی بهره وری انرژی و طراحی امروزی گذاشته است. این کمپانی در بیانیه ای گفته است: “ما از انرژی خورشیدی، باد، انرژی زمین گرمایی برای اهمیت به محیط زیست استفاده می کنیم.”

دولت اوباما به تازگی متعهد به سرمایه گذاری ۴ میلیارد دلاری در زمینه این تکنولوژی نوپا شده است: در هر صورت هم اکنون زمان خوبی برای تولید کنندگان اتومبیل است که بر روی قابلیت اتومبیل های خودران (بدون سرنشین) متمرکز شوند.

.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: iflscience


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر