;
coinex

لمس سه بعدی در اندروید با لانچر شورت کات ها

یکی از ویژگی های جدیدی که گوگل در در نسخه ی دوم پیشنمایش اندروید N نشان داده است، لانچر شورت کات ها هستند.

یکی از ویژگی های جدیدی که گوگل در در نسخه ی دوم پیش نمایش توسعه دهنده ی اندروید N نشان داده است، لانچر شورت کات ها هستند. در حالی که گوگل هیچ تصویری در اسناد توسعه مهیا نکرده است، Phandroid، با کمک برخی از توسعه دهندگان، قادر به ایجاد یک نسخه ی نمایشی شد که ویژگی های iOS مانند لمس سه بعدی را به اندروید می آورد.
گوگل می گوید لانچر شورت کات ها  به منظور کمک به کاربران برای انجام اقدامات سریعتر بکار می روند و می تواند از برنامه خاصی به بخشی از برنامه ی دیگر دسترسی داشته باشد. به طور مثال می توانید از نویگیشن یک برنامه ی نقشه برداری، به یکی از دوستان خود پیام ارسال کنید یا قسمت بعدی از یک برنامه تلویزیونی را در یک برنامه ی رسانه ای پخش کنید.
به نظر می رسد اجرای واقعی این ویژگی بسیار شبیه به لمس سه بعدی اپل است و احتمالا ویژگی های سخت افزاری نیز در آینده خواهد داشت. لانچر شورت کات ها با لانچر پشتیبانی می شوند و نیاز به یک برنامه با قابلیت های اضافه شده، دارند. با استفاده از نوا لانچر و یک برنامه آب و هوا، Phandroid قادر به بکار گیری از این ویژگی ها بود.
همانطور که در ویدئوی زیر دیده می شود، با نگه داشتن آیکون یک برنامه  یک منوی کرکره ای با پیش بینی وضع هوا گسترش می یابد. در تئوری، ضربه زدن بر روی هر آیتم این امکان را فراهم می کند تا کاربران بر روی یک بخش خاص از برنامه به حرکت درآیند.
توسعه دهندگان می توانند شروع به اضافه کردن این قابلیت به برنامه های خود کنند، باید قادر به آغاز به کار آنها برای دستگاه های اندورید N در سال جاری باشند. به طور معمول، گوگل بیش از اپل به توسعه دهندگان  در اجازه دادن به آنها به بیش سفارشی کردن ویژگی به میل خود.
این امکان وجود دارد که سخت افزار نکسوس بعدی گوگل شامل یک صفحه نمایش حساس به فشار باشد. OEM هایی مانند Huawei و ZTE در حال حاضر سخت افزاری با برخی از قابلیت های مشابه اضافه شده دارند. شایعه های اخیر نیز نشان می دهد که یک گوشی ساخت اچ تی سی نیز مچهز به قابلیت لمس سه بعدی خواهد بود.

.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: 9to5google


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر