;
coinex

هدست واقعیت مجازی هواوی در چین معرفی شد

هدست واقعیت مجازی هواوی در چین معرفی شد

یکی از حوزه هایی که شرکت های زیادی تمرکز خود را بر روی آن قرار داده اند واقعیت مجازی است. این بخش در چند وقت اخیر آنقدر مورد توجه قرار گرفته است که بسیاری از شرکت های تولید کننده ی گوشی هوشمند دست با ساخت هدست واقعیت مجازی زده اند. در این بین شرکت هایی نظیر ال جی و سامسونگ نیز سخت افزار مختص به خود را در این حوزه ارائه کرده اند و هواوی نیز در تلاش است تا به رقابت با این شرکت های کره ای بپردازد. در همین راستا هواوی چندی پیش از هدست واقعیت مجازی خود در چین پرده برداشت.

هواوی VR نیز درست به مانند Gear VR سامسونگ در کنار یک گوشی هوشمند به کار می رود و در واقع نقش نمایشگر را برای آن ایفا می کند و سنسور های مورد نیاز برای تشخیص حرکت را درون خود جای داده است. این هدست به همراه پرچمدار جدید هواوی یعنی پی 9 و پی 9 پلاس معرفی شده است و اولین هدست مجازی بازار است که با پورت USB-C کار می کند.

سخت افزار این محصول به دیگر هدست های موجود در بازار شباهت دارد و برای مثال می توان از آن برای تماشای فیلم های 360 درجه و انجام بازی های واقعیت مجازی استفاده کرد. به مانند Gear VR یک تاچپد در سمت راست این محصول وجود دارد که می توان از آن برای کنترل امکانات نرم افزاری استفاده کرد و یک دکمه بازگشت در بالای تاچپد قرار گرفته است. در بالای هدست نیز حلقه ای وجود دارد که از آن می توان برای فوکوس کردن استفاده کرد. اما شاید یکی از نقاط ضعف این محصول هواوی به رزولوشن پایین گوشی های پی 9 مربوط می شود. پرچمداران جدید هواوی رزولوشن 1080p را ارائه می دهند که در مقابل رزولوشن کواد اچ دی پرچمدران سامسونگ به مراتب ضعیف تر است.
قیمت و زمان عرضه ی این محصول هنوز مشخص نشده است اما گفته می شود که در سال 2016 و در فصل جاری این محصول روانه ی بازار می شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: androidauthority


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر