;
coinex

اپل تولید آیفون را کاهش می دهد

اپل تولید آیفون را کاهش می دهد

در روزهای گذشته گزارشی از سوی اپل منتشر شد که نشان می دهد فروش آیفون همچنان روند نزولی داشته و همین مسئله باعث شد تا این شرکت تولید گوشی های آیفون خود را پایین آورد. این شرکت حد فاصل زمانی ژانویه تا مارس حدوداً 30 درصد بازه زمانی مشابه در سال قبل تولید آیفون را کمتر کرد.
اپل پیش از این هم به تولیدکنندگان قطعاتش اطلاع داد بود که کاهش تولید آیفون در سه ماهه ی جاری ادامه خواهد داشت. گفته می شود اپل به دلیل شیب کند فروش گوشی های آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس چنین تصمیمی را اتخاذ کرده و حتی قصد ندارد با افزایش تولید آیفون SE این کاهش فروش را جبران کند.

طبق گمانه زنی های انجام شده پیش بینی می شود که در کل بازار گوشی هوشمند امسال آرام ترین رشد خود را تجربه کند بنابراین در سال 2016 رشد سالیانه فروش گوشی هوشنند برای نخستین بار کمتر از 10 درصد باشد.
همچنین تحلیل گران بر این باورند که اپل در اواخر این ماه در گزارش مالی سه ماهه ی اول سال 2016 برای اولین بار در تاریخ خود از کاهش فروش سالیانه ی آیفون خبر خواهد داد. طبق آمار های منتشر شده شرکت اپل از ماه ژانویه تا مارس 54.6 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رسانده که در مقایسه با 61.2 میلیون دستگاه به فروش رسیده در بازه زمانی مشابه کاهش محسوسی را نشان می دهد.

گفتنی است که طی مدت اخیر سهام اپل نیز افتی 2.25 دلا را تجربه کرده و در حال حاضر با قیمت 109.85 دلار معامله می شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر