;
coinex

چرا اینتل ۱۲۰۰۰ نفر از کارکنان خود را اخراج کرد؟

اخبار مختلف از تعدیل نیروی کمپانی اینتل خبر می دهند.

به چه دلیل اینتل در حال تعدیل نیرو و اخراج کارکنان خود است؟ آیا این شرکت از ادامه ی کار خود ناامید شده است و یا قصد دارد در ساختار خود تغییر بزرگی ایجاد کند؟

با تکرا همراه باشید.

اخبار مختلف از تعدیل نیروی کمپانی اینتل خبر می دهند. Brian Krzanich مدیر عامل این شرکت در پاسخ به اینکه علت این کار اینتل چیست توضیح داد که این شرکت در حال بازسازی کلی ست و از جمله اقداماتی که در این راستا انجام داده است، اخراج ۱۲۰۰۰ نفر از کارکنان و تغییر مشاغل موجود در این شرکت است. به گفته ی مدیر عامل این شرکت، اساسا کسب و کار کامپیوتر شخصی (PC) آسیب دیده است و اینتل به خوبی می دداند که برای ادامه ی حیات باید سریعا تغییر را بپذیرد.

مدیر عامل این شرکت گفت: “اینتل عمدتا به عنوان یک شرکت PC شناخته شده است. هم اکنون این شرکت قصد دارد بر روی مسائل کلود و همه ی دستگاه هایی که به آن متصل می شوند، متمرکز شود… که این خود شامل PC هم می شود اما خیلی از این موضوع فراتر است.”

Krzanich گفت این بازسازی به اینتل این امکان و “انعطاف پذیری” را می دهد که در دیگر بخش های داغ بازار کامپیوتر شخصی که به آهستگی در حال رشد هستند، سرمایه گذاری کند: به گفته ی او این بازار می تواند شامل لپ تاپ-تبلت های هیبریدی ۲ در ۱ باشد که بیش از ۱۰ درصد در سال رشد داشته اند؛ می تواند شامل کامپیوترهای شخصی گیمینگ باشد که آنها هم با نرخی مشابه کامپیوترهای هیبریدی در حال رشد هستند.  گیت وی های خانه از جمله ست تاپ باکس های تلویزیونی که به گفته ی اینتل سهام بدست می آورد، باشد.

سرمایه گذاری در زمینه های دیگر و خارج از حوزه ی رایانه های شخصی که در حال حاضر برای موفقیت اینتل “ضروری” هستند که از جمله ی آنها می توان به مرکز داده، اینترنت اشیاء؛که به گفته ی اینتل هر سال بیش از ۲۲ درصد رشد دارد، حافظه و اتصالات اشاره نمود.

اینتل گفت: در نتیجه ی چنین تغییر ساختاری باید اینتل نرخ هزینه های این شرکت را به مدت یک سال و تا اواسط ۲۰۱۷ به مقدار ۱.۴ میلیارد دلار کاهش دهد و بر این اساس مجبور به تعدیل نیرو و اخراج بسیاری از کارکنان خود شده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر