;
coinex

کاهش 40 درصدی فروش اپل واچ در سه ماهه نخست 2016

کاهش 40 درصدی فروش اپل واچ در سه ماهه نخست 2016

کاهش 40 درصدی فروش اپل واچ در سه ماهه نخست 2016

شرکت اپل در مورد آمار دقیق فروش آیفون های خود همیشه به صراحت صحبت می کند و مشکلی در این مورد ندارد اما وقتی صحبت از اپل واچ ها می شود اهالی کوپرتینو سعی می کنند تا از گفتن آمار دقیق خودداری کنند. با وجود اینکه یک سال از عرضه این ساعت های هوشمند می گذرد، کارشناسان و تحلیل گران هنوز نتوانسته اند تا به آمار دقیقی از فروش این محصولات دست یابند. در همین راستا یکی از تحلیل گران موسسه ITG به نام “Matthew Goodman” ادعای جالبی درباره اپل واچ ها کرده است. این فرد می گوید فروش اپل واچ ها در سه ماهه نخست سال 2016 در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته 40 درصد کاهش داشته است. بر اساس این پیش بینی اپل واچ ها حدفاصل ژانویه تا مارس تنها 3.1 میلیون فروش داشته اند.

اما طبق گفته موسسه ژوپیتر این رقم آنقدر هم بد نیست؛ لازم به یادآوری است که اپل در سال گذشته که بازار کمی بی رونق بود اپل توانست با عرضه این محصولات بیش از نیمی از سهم بازار ساعت هوشمند را به خود اختصاص دهد. اپل به تازگی قیمت ساعت هوشمند میان رده Apple Watch Sport را 50 دلار کاهش داد و همین امر موجب شد که فروش آن در یک هفته افزایش پیدا کند.

هر چند که به طور کلی گجت های پوشیدنی پیشرفت آهسته ای دارند اما محصولات اپل این چنین نیستند به طوریکه Goodman معتقد است اپل می تواند مشتری ها را همچون گذشته به سمت این محصولات جذب کنند و باعث گرمی بازار ساعت هوشمند شوند. با توجه به در اختیار داشتن سهم بازار زیاد و پتاسنیل کافی برای توسعه ساعت های هوشمند و همچنین طراحی جذاب اپل می تواند به عنوان پیشرو در بازار ساعت هوشمند قدرت نمایی کند.

گفته می شود نسل بعدی اپل واچ ها در رویداد WWDC که در 13 ژوئن برگزار می شود معرفی شده و فروش آن نیز مدتی بعد آغاز می گردد. با توجه به شایعات، این ساعت نماینده گونه S خواهد بود که بیشتر روی بهبود قطعات داخلی آن کار خواهد شد تا ایجاد تغییر در ظاهر ساعت. همچنین با توجه به کاهش 40 درصدی فروش این ساعت ها، متخصصان اپل درصدد هستند تا با ساخت یک مینی کامپیوتر و باتری قوی بیش از پیش نظر کاربران را به محصولات خود جلب کنند.

.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر