;
coinex

بلندترین آسمان خراش چوبی در استکهلم ساخته می شود

 بلندترین آسمان خراش چوبی در شهر استکهلم سوئد ساخته خواهد شد.

بلندترین آسمان خراش چوبی در شهر استکهلم سوئد ساخته خواهد شد.

اگر رویکرد مینیمالیستی آکیا در تجهیز خانه برای شما رضایت بخش نیست، پس احتمالا عاشق جدیدترین و بلندترین آسمان خراش سوئد خواهید شد.

این آسمان خراش 40 طبقه توسط مهندس آرشیتکت، آندرس برنسون طراحی شده و برای ساخت آن کاملا از چوب متقابل چند لایه یا CLT استفاده شده است. از این نوع چوب، قبلا در ساخت ساختمان چوبی دیگری در اورگان پورتلند نیز استفاده شده بود. این آسمان خراش چوبی زیبایی شگفت انگیزی دارد.

.

نام بلندترین آسمان خراش استکهلم، Trätoppen به معنی “بالای درخت” خواهد بود. این سازه، وسط یک پارکینگ که از قبل ساخته شده، قرار خواهد گرفت.

نام بلندترین آسمان خراش استکهلم، Trätoppen به معنی "بالای درخت" خواهد بود. این سازه، وسط یک پارکینگ که از قبل ساخته شده، قرار خواهد گرفت..

آندرس برنسون طی ایمیلی به تک اینسایدر گفت: “اگر بخواهیم تعداد ماشین هایی که در مرکز شهر استکهلم وجود دارند را کاهش دهیم، و در عین حال بخواهیم بدون تخریب فضای سبز، مناطق مسکونی را افزایش دهیم، بنابراین، جایگزین کردن پارکینگ ها با خانه، مغازه و رستوران منطقی تر خواهد بود.” این منطقه یکی از نقاط مهم و قابل توجه استکهلم محسوب می شود، چرا که تعداد هر طبقه در نمای خارجی آن مشهود است. آرشیتکت ها تصمیم گرفتند که این سبک جدید را تشدید کنند.

.

تناسب هر طبقه به خوبی با سایر بخش های سازه مشخص شده است.

 تناسب هر طبقه به خوبی با سایر بخش های سازه مشخص شده است..

ارتفاع این سازه، 436 پا معادل 132 متر بوده و شامل آپارتمان، مغازه، رستوران و تراس های خصوصی است. مغازه ها و رستوران در طبقات صفر تا 6، یک تراس عمومی در طبقه ی 7، آپارتمان ها در طبقات 8 تا 39 و تراس بالایی در طبقه ی 40 قرار دارد.

.

نمای داخلی آن بسیار متفاوت تر از ساختمان های دیگر است.

.   نمای داخلی آن بسیار متفاوت تر از ساختمان های دیگر است..

متراژ هر ساختمان  تقریبا 259 متر مربع است. شرکت برنسون اطلاعات قیمت نهایی هر واحد و زمان ساخت آن را منتشر نکرده است.

.

بهره وری انرژی نیز در ساخت بلندترین آسمان خراش شهر استکهلم در نظر گرفته شده است.

 بهره وری انرژی نیز در ساخت بلندترین آسمان خراش شهر استکهلم در نظر گرفته شده است..

در طول روز، سایه ی این ساختمان محیط خنک تری را برای افرادی که در اطراف هستند به وجود می آورد. برنسون همچنین گفته است که نمای خارجی ساختمان می تواند اثرات گازهای گلخانه ای را کاهش دهد، چرا که چوب می تواند کربن را در بدنه ی خود ذخیره کند.

.

پس از تکمیل، این ساختمان گیج کننده و شگفت انگیز خواهد بود.

پس از تکمیل، این ساختمان گیج کننده و شگفت انگیز خواهد بود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر