;
coinex

آنچه تاکنون درباره ی پروژه ی ماشین الکتریکی اپل می دانیم

 همانطور که ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا گفته بود، پروژه ی ماشین الکتریکی اپل یک "راز لو رفته" است.

همانطور که ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا گفته بود، پروژه ی ماشین الکتریکی اپل یک “راز لو رفته” است.

اپل هیچ وقت خبر وجود این پروژه را تایید نکرده، اما اطلاعات جزئی منتشر شده و جمع آوری شده در این متن، نشان از وجود چنین برنامه ای دارد که با نام پروژه ی تایتان شناخته می شود. در ادامه، هر آنچه تاکنون درباره ی ماشین الکتریکی اپل می دانیم را با شما به اشتراک گذاشته ایم؛ با تکرا همراه شوید.

.

بنا بر شایعات، اپل قصد دارد ماشین الکتریکی خود را در سال 2019 عرضه کند. در گزارش سپتامبر وال استریت ژورنال آمده است که اپل تلاش های خود را برای ساخت ماشین الکتریکی سرعت بخشیده تا به برنامه ی 2019 تحقق ببخشد.

 بنا بر شایعات، اپل قصد دارد ماشین الکتریکی خود را در سال 2019 عرضه کند. در گزارش سپتامبر وال استریت ژورنال آمده است که اپل تلاش های خود را برای ساخت ماشین الکتریکی سرعت بخشیده تا به برنامه ی 2019 تحقق ببخشد..

بنا بر گزارشات، 600 پرسنل روی پروژه ی تایتان فعالیت می کنند. البته شایعات این ارقام را کم و زیاد می کند.

بنا بر گزارشات، 600 پرسنل روی پروژه ی تایتان فعالیت می کنند. البته شایعات این ارقام را کم و زیاد می کند..

اپل تاکنون چندین آدرس وب را با نام های apple.car و apple.auto ایجاد کرده است.

اپل تاکنون چندین آدرس وب را با نام های apple.car و apple.auto ایجاد کرده است..

گزارشات حاکی از آن هستند که ماشین الکتریکی اپل در آزمایشگاه مخفی، در شهر برلین آلمان ساخته می شود. به گزارش Frankfurter Allgemeine، اپل یک آزمایشگاه مخفی را در مرکز برلین، برای ساخت ماشین، اداره می کند.

گزارشات حاکی از آن هستند که ماشین الکتریکی اپل در آزمایشگاه مخفی، در شهر برلین آلمان ساخته می شود. به گزارش Frankfurter Allgemeine، اپل یک آزمایشگاه مخفی را در مرکز برلین، برای ساخت ماشین، اداره می کند..

البته این احتمال نیز وجود دارد که ماشین الکتریکی اپل با نام اپل کار (AppleCar) و یا iCar در شهر وین اتریش ساخته شود. این اطلاعات نیز از رسانه ی آلمانی Frankfurter منتشر شده است.

البته این احتمال نیز وجود دارد که ماشین الکتریکی اپل با نام اپل کار (AppleCar) و یا iCar در شهر وین اتریش ساخته شود. این اطلاعات نیز از رسانه ی آلمانی Frankfurter منتشر شده است.

.

نا گفته نماند که تجهیزاتی در سانی ویل کالیفرنیا نیز وجود دارد که به نظر می رسد مربوط به پروژه ی تایتان باشد.

نا گفته نماند که تجهیزاتی در سانی ویل کالیفرنیا نیز وجود دارد که به نظر می رسد مربوط به پروژه ی تایتان باشد.

.

به گزارش بیزنس ژورنال سیلیکون ولی، اپل در نوامبر گذشته، ناحیه ای بسیار بزرگ در سانی ویل (تصویر بالا)، که قبلا متعلق به کارخانه ی تولید کننده ی بطری های پپسی بوده، را رهن کرده است. بدین ترتیب این احتمال وجود دارد که این غول فناوری تجهیزات پروژه ی تایتان را در شهر کلیفرنیا گسترش داده باشد.

.

لازم به ذکر است که اپل “اساسا تمام تپه ای را واقع در ایرلند در اختیار دارد” و می تواند از این منطقه برای پروژه ی تایتان استفاده کند.

لازم به ذکر است که اپل "اساسا تمام تپه ای را واقع در ایرلند در اختیار دارد" و می تواند از این منطقه برای پروژه ی تایتان استفاده کند..

رسانه ی Irish Independent، مارس 2015 گزارش کرد که اپل قصد دارد کارخانه ی خود را در هالی هیل، کورک (تصویر بالا) گسترش دهد؛ این برنامه در سال 2014، 340 میلیون دلار برای اپل هزینه داشته است. کاریابی های انجام شده برای کارخانه ی جدید اپل، از توسعه ی اتومبیل سازی در آن خبر می دهند.

.

کمپانی اپل پیرامون امکان بهره گیری از GoMentum تحقیق کرده است؛ این همان ایستگاه آزمایشگاهی است که قبلا تسلا و گوگل از آن استفاده کرده اند. در این تصویر، یک هوندای خودران را مشاهده می کنید که آزمایش را در GoMentum پشت سر می گذارد.

کمپانی اپل پیرامون امکان بهره گیری از GoMentum تحقیق کرده است؛ این همان ایستگاه آزمایشگاهی است که قبلا تسلا و گوگل از آن استفاده کرده اند. در این تصویر، یک هوندای خودران را مشاهده می کنید که آزمایش را در GoMentum پشت سر می گذارد..

تا به اینجا دریافتیم که کمپانی اپل مناطق زیادی را برای انجام پروژه ی تایتان در نظر گرفته است، اما چه اطلاعاتی را درباره ی خود ماشین در اختیار داریم؟ بنا بر گزارشات منتشر شده، نمونه ی اولیه ی ماشین الکتریکی اپل شباهت هایی به مینی ون دارد، اما احتمال تغییر این شایعه بسیار زیاد است.

تا به اینجا دریافتیم که کمپانی اپل مناطق زیادی را برای انجام پروژه ی تایتان در نظر گرفته است، اما چه اطلاعاتی را درباره ی خود ماشین در اختیار داریم؟ بنا بر گزارشات منتشر شده، نمونه ی اولیه ی ماشین الکتریکی اپل شباهت هایی به مینی ون دارد، اما احتمال تغییر این شایعه بسیار زیاد است..

احتمال متصل بودن این ماشین نیز بسیار زیاد است. تیم کوک، اکتبر گذشته درباره ی ماشین های آینده گفته بود: “زمانی که به اتومبیل ها نگاه می کنم، متوجه می شوم که نرم افزار ها به سرعت بخش مهمی از ماشین های آینده را تشکیل خواهند داد.”

احتمال متصل بودن این ماشین نیز بسیار زیاد است. تیم کوک، اکتبر گذشته درباره ی ماشین های آینده گفته بود: "زمانی که به اتومبیل ها نگاه می کنم، متوجه می شوم که نرم افزار ها به سرعت بخش مهمی از ماشین های آینده را تشکیل خواهند داد.".

این گفته ی تیم کوک صرفا مربوط به ماشین اپل نبوده، بلکه تمام ماشین ها را مد نظر قرار داده است. با اینحال، می توان نقطه نظرات او را به قابلیت های احتمالی ماشین الکتریکی اپل نسبت داد. تیم کوک همچنین گفته است: “اگر 10 ویژگی مورد علاقه ی خود را درباره ی ماشین ها لیست کنید، احتمالا در لیست 10 تای برتر نخواهد بود.”

.

علاوه بر الکتریکی بودن این وسیله ی نقلیه، به احتمال زیاد ماشین اپل خودران خواهد بود.

علاوه بر الکتریکی بودن این وسیله ی نقلیه، به احتمال زیاد ماشین اپل خودران خواهد بود..

یکی از منابع اتومبیل سازی که با این پروژه آشناست به خبرگذاری رویترز گفت: “این بازی نرم افزارهاست. همه چیز درباره ی یک ماشین خودران خواهد بود.”

.

شایعه ی خودران بودن ماشین الکتریکی اپل را می توان از حرفی که یکی از منابع اپل گفته است، برداشت کرد؛ “این ماشین، چشم انداز را تغییر خواهد داد و رقیب تسلا خواهد بود.”

شایعه ی خودران بودن ماشین الکتریکی اپل را می توان از حرفی که یکی از منابع اپل گفته است، برداشت کرد؛ "این ماشین، چشم انداز را تغییر خواهد داد و رقیب تسلا خواهد بود.".

به طور قطع می دانیم که کمپانی اپل با مقامات دپارتمان وسایل نقلیه ی موتوری کالیفرنیا دیدار داشته تا مسائل و قوانین ایالت را پیرامون ماشین های خودران مورد بررسی قرار دهد.

به طور قطع می دانیم که کمپانی اپل با مقامات دپارتمان وسایل نقلیه ی موتوری کالیفرنیا دیدار داشته تا مسائل و قوانین ایالت را پیرامون ماشین های خودران مورد بررسی قرار دهد..

اما بنا بر گزارشات، اپل برای استخدام خودروسازانی که در روند توسعه ی ماشین به او کمک کنند، با مشکل مواجه شده است؛ بی ام دبلیو و دیملر، دو شرکتی بودند که درخواست اپل را رد کردند.

اما بنا بر گزارشات، اپل برای استخدام خودروسازانی که در روند توسعه ی ماشین به او کمک کنند، با مشکل مواجه شده است؛ بی ام دبلیو و دیملر، دو شرکتی بودند که درخواست اپل را رد کردند..

با اینحال، این احتمال وجود دارد که اپل همکاری خود را با مهندسان ماشین و شرکت سازنده ی مگنا، که در وین اتریش واقع شده، آغاز کرده باشد. بنابراین بعید نیست که ماشین اپل در وین ساخته شود.

با اینحال، این احتمال وجود دارد که اپل همکاری خود را با مهندسان ماشین و شرکت سازنده ی مگنا، که در وین اتریش واقع شده، آغاز کرده باشد. بنابراین بعید نیست که ماشین اپل در وین ساخته شود.

.

در این میان، اپل چندین متخصص اتومبیل سازی را استخدام کرده که از میان آنها می توان به کریس پوریت، معاون رئیس بخش مهندسی ماشین تسلا اشاره کرد.

در این میان، اپل چندین متخصص اتومبیل سازی را استخدام کرده که از میان آنها می توان به کریس پوریت، معاون رئیس بخش مهندسی ماشین تسلا اشاره کرد..

اپل اخیرا دیوید ماسیکیویکس را که قبلا برنامه نویس CNC سخت افزار برای نمونه های اولیه ی تسلا بوده را استخدام کرده کرده است.

.

ایلان ماسک درباره ی تعداد نفراتی که در اپل کار می کنند نیز نظر داده است؛ “ما همیشه به شوخی از اپل به عنوان قبرستان تسلا یاد می کنیم. اگر در تسلا موفق نشوید، در اپل استخدام می شوید. در این باره شوخی نمی کنم.”

ایلان ماسک درباره ی تعداد نفراتی که در اپل کار می کنند نیز نظر داده است؛ "ما همیشه به شوخی از اپل به عنوان قبرستان تسلا یاد می کنیم. اگر در تسلا موفق نشوید، در اپل استخدام می شوید. در این باره شوخی نمی کنم.".

باید منتظر اخبار جدید تر درباره ی ماشین الکتریکی اپل باشیم.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر