;
coinex

آیفون ، تاثیرگذارترین گجت دنیا در لیست تایم

آیفون در لیست مجله ی تایم، به عنوان تاثیرگذارترین گجت دنیا انتخاب شد.

آیفون در لیست مجله ی تایم، به عنوان تاثیرگذارترین گجت دنیا انتخاب شد.

مجله ی تایم، امروز لیستی از 50 گجت تاثیرگذار دنیا را منتشر کرد و نام اپل بیش از یک بار در این لیست دیده می شود. تایم معتقد است که آیفون تاثیرگذارترین گجت دنیاست، چرا که “اساسا رابطه ی ما انسان ها را با کامپیوتر و اطلاعات تغییر داده است.”

مجله ی تایم روی اعتقاد خود پافشاری کرده و اعلام می کند که ما تفاوت هایی که آیفون از آغاز خود در سال 2007 ایجاد کرده را تا سال های آینده درک خواهیم کرد. با اینحال این مجله معتقد است که نرم افزارها و اپ استور، میان آیفون و گوشی های هوشمند گذشته تفاوت ایجاد کرده اند.

“نکته ای که آیفون ها را قابل توجه می کند، نرم افزار ها و اپلیکیشن های اپ استور هستند که مدتی بعد از آیفون معرفی شدند. آیفون باعث ایجاد محبوبیت در اپلیکیشن های موبایل شد و نحوه ی محاسبه، بازی کردن، خرید کردن، کار کردن و سایر کارهای روزانه را تغییر داد.”

حضور اپل در لیست تایم تنها به نام آیفون ختم نمی شود. مکینتاش در رتبه ی سوم لیست تاثیرگذارترین های تایم قرار دارد. مکینتاش به لطف رابط گرافیکی، موس سازگار با کاربر و طراحی خوب همه جانبه در این لیست حضور پیدا کرد. تایم نوشت: “مکینتاش برای همیشه استاندارد روش های تعامل انسان با کامپیوتر را عوض کرد.”

آیپاد که در سال 2001 معرفی شد، یکی دیگر از محصولات کمپانی اپل است که رتبه ی نهم قرار دارد. تایم در این باره می گوید، در نهایت آیپاد بود که اپل را به با ارزش ترین کمپانی در جهان تبدیل کرد، چرا که مردم با خرید یک آیپاد ترغیب می شدند که به مرور بیشتر وارد اکوسیستم اپل شوند.

آیپد اپل نیز به دلیل تفاوت های رادیکالی با سایر تبلت های موجود، و رابط های بهینه سازی شده در نمایشگر های لمسی، در رتبه ی 25 ام قرار گرفته است. جایگاه 38 لیست تایم به iBook اختصاص دارد؛ iBook اولین لپ تاپ دنیاست که WiFi را ارائه کرد.

“ظاهر iBook با بدنه ی پلاستیکی و رنگ های روشن، از مد افتاده است، با اینحال اولین لپ تاپ دنیاست که اینترنت WiFi را ارائه کرد. دستگاه قابل حمل و مصرفی اپل به دلیل فاکتور های جالب و تکنولوژی های خود، به یک تجارت جدی بدل شد. این محصول نمونه ی کلاسیکی از بهترین حالت نمایشگری استیو جابز بود. این بنیانگذار اپل در کنفرانس جهان مک در سال 1999، هنگامی که دستگاه در حال لود کردن صفحات وب بود، کامپیوتر را از روی میز برداشت و روی صحنه حرکت کرد. جمعیت در تایید این حرکت غرید. تنها در یک حرکت، او نشان داد که WiFi آمده تا برای همیشه بماند.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: 9to5mac


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر