;
coinex

دگرگونی سلولی ؛ راه حل جلوگیری از انقراض کرگدن ها

دانشمندان معتقدند که دگرگونی سلولی و لقاح مصنوعی می تواند حیوانات را از خطر انقراض نجات دهد.

دانشمندان معتقدند که دگرگونی سلولی و لقاح مصنوعی می تواند حیوانات را از خطر انقراض نجات دهد.

وضعیت کرگدن سفید شمالی به مراتب وخیم تر از سایر کرگدن هاست. تنها سه عضو از این گونه با قی مانده و آنها نمی توانند با روش طبیعی تولید مثل کنند. اگر فکری به حال آنها نشود، انقراض این گونه حتمی است.

به همین دلیل، دانشمندان تصمیم گرفتند با استفاده از راه حل های چشمگیر تکنولوژی، از انقراض کرگدن سفید شمالی جلوگیری کنند. آنها قصد دارند با دگرگونی سلولی سلول های زنده و یخ زده ی کرگدن ها، و تبدیل آنها به سلول های بنیادی، از این اتفاق جلوگیری کنند. سلول های بنیادی ایجاد شده می توانند به تخمک و اسپرم های بارور برای انجام عمل لقاح آزمایشگاهی تبدیل شوند؛ و پس از آن، برای طی مراحل رشد، در بدن کرگدن سفید جنوبی قرار می گیرند. این روش علاوه بر زنده نگه داشتن گونه، می تواند باعث ایجاد تنوع و بازگشت آنها به طبیعت شود.

لازم به ذکر است که برنامه ریزی برای یک هدف و تحقق آن با هم متفاوت هستند؛ برای عملی شدن یک هدف، راه زیادی در پیش خواهد بود. این احتمال وجود دارد که نیاز به بافت سایر حیوانات برای رشد سلول ها احساس شود؛ و هیچ ضمانتی برای به دنبا آمدن یک کرگدن سالم وجود ندارد. ناگفته نماند که باغ وحش ها همیشه میلیون ها دلار برای عملی کردن این پروژه ها هزینه می کنند. اگر تمام عوامل با هم سازگار شوند، می توان انتظار داشت که “علم” راه نجات این گونه باشد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر