;
coinex

پیشنهاد مقرون به صرفه دراپ باکس برای دانشجویان و دانش آموزان

پیشنهاد مقرون به صرفه دراپ باکس برای دانشجویان و دانش آموزان

در چند سال اخیر، بخش عمده درآمد دراپ باکس از پیشنهادات جذاب این کمپانی برای کسب و کارها و سازمان ها به دست آمده و نه از طرح های مخصوص به مصرف کنندگان. بیش از 150 هزار شرکت کوچک و بزرگ در بخش دراپ باکس بیزنس (DropBox Business) ثبت نام کرده اند و همچنین گفته می شود دراپ باکس برای ترغیب سازمان های بزرگ تر به استفاده از سرویس ابری شان، برنامه های جامع تری نیز ارائه خواهد داد.

اما امروز دراپ باکس، مدارس و دانشگاه ها را هدف خود قرار داد و اعلام کرد که برنامه های ویژه ای نیز برای اقشار تحصیل کرده جامعه نیز دارد. این برنامه که با نام دراپ باکس اجوکیشن (Dropbox Education) در دسترس دانش آموزان و دانشجویان قرار خواهد گرفت، شباهت های بسیاری با دراپ باکس بیزنس خواهد داشت.

طرح تجاری دراپ باکس (دراپ باکس بیزنس) فضای ذخیره سازی ابری نامحدودی در اختیار شرکت ها قرار می دهد که با کنترل های امنیتی مختلف، تاریخچه نسخه های منتشر شده به همراه کنترل های مدیریتی که برای حفظ امنیت اطلاعات در سازمان های بزرگ ضروری است، ترکیب شده و به عنوان طرح دراپ باکس بیزنس در اختیار شرکت ها و سازمان های کوچک و بزرگ قرار می گیرد.

حال همان طور که اشاره شد، نسخه آموزشی دراپ باکس برای دانشجویان و دانش آموزان (دراپ باکس اجوکیشن) نیز تقریبا تمامی این ویژگی ها را با خود به همراه داشته اما با قیمتی پایین تر؛ در این طرح برای هر نفر در سال 49 دلار هزینه خواهد شد که در مقایسه با هزینه 150 تا 300 دلاریِ دراپ باکس بیزنس، شاهد کاهش قیمت بسیار زیادی بوده است (تفاوتِ این اعداد هنگامی بیشتر خود را نشان خواهند داد که بخواهیم برای هر نفر از یک مجموعه آموزشی چند صد و یا چند هزار نفره، فضای ابری جداگانه ای اختصاص دهیم).

اما باید به یک نکته اشاره کنیم که این قیمت پایین تر یک تفاوت بزرگ نیز با خود به همراه خواهد داشت: در این طرح، فضای ذخیره سازی مخصوص به هر نفر، نامحدود نخواهد بود. در این طرح، برای هر کاربر یک فضای اختصاصی 15 گیگابایتی در نظر گرفته می شود (به عنوان مثال: یک تیم آموزشیِ 300 نفره، 4500 گیگابایت فضای ذخیره سازی اشتراکی خواهند داشت). به غیر از این تفاوت نسبتاً بزرگ، سایر ویژگی ها و امکاناتی که در دراپ باکس بیزنس وجود دارد (مثل ویژگی های امنیتی) در این طرح نیز موجود است.

در حال حاضر تمرکز این طرح دراپ باکس برای دانشجویان و دانش آموزان، تحصیلات تکمیلی به عنوان مثال، دانشکده هاست، هرچند که این شرکت اعلام کرده که به دنبالِ راه هایی هستند تا در آینده بتوانند این طرح را به مدارس نیز گسترش دهند.

گفته می شود که طرح آموزشی دراپ باکس برای دانشجویان و دانش آموزان (Dropbox Education) با شروع ماه ژوئن در دسترس قرار خواهد گرفت.

.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر