;
coinex

اموجی های فمینیستی گوگل برای نشان دادن مشاغل زنان

 اموجی های فمنیستی گوگل برای نشان دادن مشاغل زنان در سطح جهانی و با هدف پرداختن به برابری زنان و مردان، به کنسرسیوم یونیکد ارائه شده است.

اموجی های فمنیستی گوگل برای نشان دادن مشاغل زنان در سطح جهانی و با هدف پرداختن به برابری زنان و مردان، به کنسرسیوم یونیکد ارائه شده است.

تیمی متشکل از چهار کارمندان گوگل مجموعه ای از 13 اموجی طراحی شده برای بهتر نشان دادن، زنان جهان در شغل های متفاوت، را توسعه داده است. در ارائه ی این تیم به کنسرسیوم یونیکد، برای تصویب و استاندارد سازی این اموجی ها، بیان شده است که اموجی های جدید آنها، طیف گسترده ای از رشته های مختلف شغلی را برای زنان و مردان، با هدف تاکید بر تنوع مشاغل زنان، حمایت از دختران در همه جا و برابری استعداد ها، به تصویر می کشد.

 این روزها اموجی ها بیشتر و بیشتر به بخشی از زبان تبدیل شده اند و به همین دلیل توجه مجموعه ی آنها فراگیرتر شده است. در حال حاضر مجموعه های زیادی برای نشان دادن نژادهای مختلف، اشیاء، طبیعت و … دیده می شود، در این میان گوگل در صدد بررسی اموجی هایی برای بهتر نشان دادن زنان در نیروی کار است. زمینه های شغلی موجود شامل کسب و کار، بهداشت و درمان، علوم، آموزش، فناوری، صنعت، کشاورزی، خدمات غذایی و موسیقی، می شود.

در اموجی های فمنیستی گوگل ، ترکیبی از مرد یا زن هم دیده می شود و  به منظور نشان دادن حرفه ی افراد است. به طور مثال، با اضافه کردن یک تراکتور به یک اموجی می توان حرفه ی کشاورزی را نشان داد و یا اضافه کردن یک ماهی تابه، می تواند نشان دهنده ی آشپزی، باشد. در عین حال، اضافه کردن اموجی های موجود با هم، ممکن است کنسرسیوم یونیکد را مجاب به اضافه کردن گزینه های جدید کند.

طرح گوگل، گزینه های زن و مرد را برای مشاغل مختلف در نظر گرفته است، اما معتقد است که این اموجی ها می تواند تاثیر مثبتی، با به تصویر کشیدن زنان در شغل ها و حرفه های متفاوت، داشته باشد. و امیدوار است که در راستای توانمندسازی زنان جوان و نقش محوری آنان در جهان، فرهنگ سازی کند.

 اموجی های فمنیستی گوگل ، فقط نسخه های خانم از نمونه ی مرد موجود نیست. این تیم پیشنهاد داده است که نمونه های دختر و پسر با ترکیب شخصیت های موجود، نمایش داده شوند.  برای مثال، یک خانم کشاورز، تصویر یک دختر به همراه تراکتور است،  یک جراح مرد انسانی به علاوه یک بیمارستان است.

اموجی های فمنیستی گوگل برای نشان دادن مشاغل زنان اموجی های فمنیستی گوگل برای نشان دادن مشاغل زنان اموجی های فمنیستی گوگل برای نشان دادن مشاغل زنان

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر