;
coinex

موفقیت نیسان در تقویت ظرفیت باتری لیتیوم یون

موفقیت اخیر نیسان در افزایش ظرفیت باتری لیتیوم یون می تواند محدوده ی مسافتی ماشین های الکتریکی را افزایش دهد.

موفقیت اخیر نیسان در افزایش ظرفیت باتری لیتیوم یون می تواند محدوده ی مسافتی ماشین های الکتریکی را افزایش دهد.

چرخه ی شارژ شدن یکی از مشکلات یزرگ پیش روی مهندسان است. در روند شارژ شدن ها و خالی شدن های متداوم، به مرور زمان ظرفیت باتری کاهش می یابد و در نهایت عمر باتری کاملا به اتمام می رسد. این موضوع، یکی از مشکلات پیرامون ماشین های الکتریکی است، اما کمپانی خودروساز نیسان به این نتیجه رسیده که می تواند با استفاده از سیلیکون، ظرفیت باتری لیتیوم یون را افزایش دهد.

تحقیقات جدید که توسط تیمی از مهندسان کمپانی نیسان موتورز، نیسان آرک و چندی از محققان ژاپنی به عمل آمده، نشان می دهد که موفقیت جدید شامل آمورف مونوکسید سیلیکون بوده که می تواند لیتیوم یون بیشتری را حمل کند؛ این مساله در زمان ثبات مقاومت در زوال های به وجود آمده در اثر شارژ های متداوم موثر است. (باتری های لیتیوم یون گذشته، بر مبنای کربن بودند.)

این مساله از اهمیت بسزایی برخوردار است، چرا که باتری لیتیوم یون ، در حال حاضر در بسیاری از ماشین های الکتریکی و لوازم الکتریکی دیگر مانند گوشی های هوشمند استفاده می شود. با حفظ لیتیوم یون بیشتر، می توان ظرفیت باتری را افزایش داد؛ که این امر در نهایت منجر به افزایش محدوده ی مسافتی ماشین های الکتریکی می شود. البته ناگفته نماند که قبل از ورود این موفقیت به جاده ها، باید تحقیقات و بررسی های بیشتری انجام شود؛ با اینحال، اطمینان از وجود این موفقیت دلگرم کننده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی روند این موفقیت، می توانید مقاله ی آن را در ژورنال Nature Communications را بخوانید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: cnet


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر