;
coinex

اپل بزرگترین سازنده ی ساعت هوشمند است اما آیا در تولید پوشیدنی هم این چنین است؟

اپل بزرگترین سازنده ی ساعت هوشمند است اما آیا در تولید پوشیدنی هم این چنین است؟

اپل بزرگترین سازنده ی ساعت هوشمند است اما آیا در تولید پوشیدنی هم این چنین است؟

ساعت های هوشمند مسلما از یک پوشیدنی ساده ی تناسب اندام سودمندترند، اما موضوع دیگری که مطرح است قیمت آنهاست که به وضوح قیمت ساعت های هوشمند خیلی بالاتر از یک پوشیدنی ست؛ بنابراین جای تعجب نیست که فیت بیت (Fitbit) و شیائومی (Xiaomi) بزرگترین سازندگان پوشیدنی در جهان باشند.

اپل سابقه ی زیادی در فروش ساعت های هوشمند دارد (و به طور کلی فروش ساعت)، اما فروش این کمپانی تا حدودی کاهش یافته است. با توجه به گزارش IDC، اپل در فصل چهارم سال ۲۰۱۵، ۵ میلیون اپل واچ عرضه کرده است اما در فصل اول سال ۲۰۱۶ این آمار به ۱.۵ میلیون رسیده است و همین مورد کافیست تا این کمپانی را به عنوان سومین فروشنده ی پزرگ پوشیدنی مطرح کند. فیت بیت با عرضه ی ۴.۸ میلیون پوشیدنی در جایگاه اول و شیائومی با عرضه ی ۳.۷ میلیون پوشیدنی در جایگاه دوم قرار گرفتند. اگر بخواهیم ۵ شرکت اول در این حوزه را معرفی کنیم باید بگوییم که گارمین (Garmin) با ارائه ی ۹۰۰۰۰۰ واحد در جایگاه چهارم قرار گرفته و سامسونگ و BBK (یک شرکت چینی که تابعه ای از XTC ست) با عرضه ی برابر ۷۰۰۰۰۰ پوشیدنی هر دو جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده اند.

از نقطه نظر عرضه ی ساعت های هوشمند، اپل در جایگاه اول و سامسونگ هم در جایگاه بعدی هستند. موتورولا با ارائه ی ۴۰۰ هزار واحد در جایگاه سوم قرار گرفت و هواوی هم با عرضه ی ۲۰۰ هزار واحد، جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است.

به طور کلی باید گفت که بازار پوشیدنی با حجم کل عرضه ی ۱۹.۷ میلیون واحد در فصل اول، بازار قدرتمندی بوده و دارای افزایش ۶۷.۲ درصد نسبت به سال قبل بوده است. اما این حجم بیشتر به ردیاب های تناسب اندام و پوشیدنی های خیلی ساده تعلق دارد و ساعت های هوشمند را زیاد شامل نمی شود.

به نظر می رسد که هنوز هم استفاده از دستگاه های اپل واچ (Apple Watch) و اندروید ور (Android Wear) نیاز به متقاعد کردن عموم دارد چرا که یک ردیاب تناسب اندام همان کار را انجام می دهد در عین اینکه دارای قیمتی ارزانتر هم هست. این ردیاب ها نوتیفیکیشن ها را نشان می دهد.

فیت بیت (Fitbit) و شیائومی (Xiaomi) بزرگترین سازندگان پوشیدنی در جهان باشند.

از نقطه نظر عرضه ی ساعت های هوشمند خاص، اپل در جایگاه اول و سامسونگ هم در جایگاه بعدی بودند. موتورولا با ارائه ی ۴۰۰ هزار واحد در جایگاه سوم قرار گرفت و هواوی هم با عرضه ی ۲۰۰ هزار واحد، جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر