;
coinex

اندروید N با تمرکز بر عملکرد، امنیت و بهره وری ارائه می شود

اندروید N با تمرکز بر عملکرد، امنیت و بهره وری ارائه می شود

همانطور که پیش تر گفتیم گوگل انتخاب نام نسخه ی بعدی اندروید را به طرفداران واگذار کرد اما همچنان جزئیات زیادی راجع به اندروید N وجود دارد که در ادامه آنها را بیان می کنیم. با تکرا همراه باشید.

اندروید N اولین بار در ماه مارس معرفی شد، چندین ماه زودتر از آنچه که انتظار می رفت. گوگل می گوید این کار را به این منظور انجام داده تا توسعه دهندگان و تولیدکنندگان تجهیزات اورجینال بازخوردهای خود را زودتر ارائه دهند.

علاوه بر برخی قابلیت هایی که تاکنون از اندروید N دیده ایم، گوگل در کنفرانس I/O گفت که تمرکز این سیستم عامل بر روی کارایی، امنیت و بهره وری است.

از نقطه نظر عملکرد و کارایی باید بگوییم که اندروید N دارای گرافیک های جدید API است که به عنوان Vulcan شناخته شده اند. این شبیه به همان چیزی است که اپل، آن را با عنوان موتور گرافیکی در رویداد WWDC 2014 با نام Metal نشان داد. Vulcan برای بازی ها به خوبی کار می کند و همچنین عملکرد اپلیکشن های معمولی را نیز۳۰ تا ۶۰ درصد بهبود می بخشد.

از نقطه نظر عملکرد و کارایی باید بگوییم که اندروید N دارای گرافیک های جدید API است که به عنوان Vulcan شناخته شده اند

به لطف یک کامپایلر جدید JIT، اپلیکیشن ها ۷۵ درصد سریعتر نصب می شوند و می توانند تا ۵۰ درصد حجم کمتری را اشغال کنند. این کامپایلر جدید به عمر باتری هم کمک می کند چرا که کار زیادی از این پردازنده کشیده نمی شود.

.

آپدیت های امنیتی

امنیت یکی از بزرگترین مسائلی است که همه ی سازندگان موبایل بر روی آن متمرکزند. اگرچه اندروید تاکنون به هیچ وجه از نظر امنیتی زیر سوال نرفته اما ماهیت چگونگی توزیع اندروید این چالش بزرگ را شامل می شود.

اندروید N این چالش را به سه روش حل می کند.

اول از همه اینکه هم اکنون رمزنگاری مبتنی بر فایل ارائه می دهد. همچنین چارچوب رسانه ای سرسخت ارائه می دهد (که احتمالا دسترسی به انواع رسانه ها بر روی یک دستگاه را ایمن تر می کند) و سومین راه اینکه در پس زمینه، نصب بی سرو صدای آپدیت ها را ارائه می دهد.

.

آپدیت های بهره وری

همانطور که در ماه مارس اعلام شد، اندروید N برای نوتیفیکیشن ها، پیشرفت های بزرگی به ارمغان می آورد. شما می توانید به Quick Replies دسترسی داشته  باشید –که به شما این امکان را می دهد بدون ترک نوتیفیکیشن، به یک برنامه پاسخ دهید- اما شما می توانید نوتیفیکیشن های اپلیکیشن ها را هم متوقف کنید.

همچنین سوئیچینگ راحت اپلیکیشن و روشی برای استفاده ی اپلیکیشن های اسپلیت اسکرین هم وجود دارد. اپلیکیشن های چند پنجره ای بر بروی گوشی ها و تبلت ها کار می کنند و در آزمایش های ما با نسخه های اولیه ی اندروید N به خوبی کار می کند.

همچنین در اندروید N یک مد جدید تصویر در تصویر برای اندروید تی وی طراحی شده بنابراین شما می توانید مطالب زنده از گوشی تان را بر روی تلوزیون خود تماشا کنید.

.

اندروید ۷۲ ایموجی جدید ارائه می دهد

اندروید N از Unicode 9 پشتیبانی می کند که به کاربران اندرویدی این امکان را می دهد که به ۷۲ ایموجی جدید دسترسی داشته باشند. همچنین گوگل قبلا ۱۳ ایموجی برای بهتر نشان دادن مشاغل زنان به کنسرسیوم یونیکد ارائه داد.

در کل گوگل می گوید که اندروید N دارای ۲۵۰ ویژگی جدید است.

اندروید N اواخر تابستان عرضه می شود. احتمالا امروز اولین نسخه ی بتای اندروید N برای گوشی های نکسوس ۶، نکسوس 6P، نکسوس 5X، نکسوس پلیر و پیکسل سی در دسترس قرار می گیرد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: mashable


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر