;
coinex

اپلیکیشن چت ویدئویی گوگل از فیس تایم و اسکایپ پیشی می گیرد

اپلیکیشن چت ویدئویی گوگل از فیس تایم و اسکایپ پیشی می گیرد

اپلیکیشن چت ویدئویی گوگل نظر همگان را به خود جلب کرده است: شما می توانید ویدئویی زنده از کسی که با شما تماس گرفته، حتی قبل از اینکه به این تماس پاسخ دهید، را تماشا کنید. می توانید از آن به عنوان یک روزنه ی (چشمی) دیجیتالی یاد کنید.

این غول تکنولوژی در کنفرانس I/O گوگل که در مونتین ویو برگزار شد، از این اپلیکیشن رونمایی کرد و آن را تحت نام Duo معرفی کرد.

این اپلیکیشن نمونه ی دیگری از علاقه ی این صنعت تکنولوژی به اپلیکیشن های چت است. فیسبوک، یاهو، اپل، مایکروسافت و کمپانی های تازه واردی مانند اسنپ چت، همه و همه اپلیکیشن های چت مخصوص به خودشان را دارند. این اولین تلاش گوگل برای ارائه ی تماس ویدئویی نیست؛ این کمپانی هنوز هم اپلیکیشن هانگوت (Hangouts) خود را به رخ می کشد؛ این اپلیکیشن هم سرویس چت ویدئویی است اما مبتنی بر آدرس های ایمیل افراد است. اپلیکیشن Duo لیست مخاطبین شما را از روی دایرکتوری تلفن و کسانی که این اپلیکیشن را دارند، جمع آوری می کند.

اپلیکیشن های پیام رسانی دیگری مانند فیسبوک مسنجر و اسنپ چت دارای تماس های ویدئویی، پیام متنی و صوتی در یک جا هستند اما گوگل این گزینه ها را از یکدیگر جدا کرده است. همچنین این اپلیکیشن در طول تماس، بسته به اینکه سیگنال وای فای قویتر است یا سیگنال دیتای تلفن همراهتان، به طور خودکار بین آنها سوئیچ می کند. این تکنولوژی شبیه به تکنولوژی استفاده شده در Fi، سرویس اپراتور بی سیم گوگل است.

این اپلیکیشن برای گوشی های اندرویدی و آی او اسی در دسترس است. بنابراین برخلاف فیس تایم اپل (FaceTime) کاربران آیفونی می توانند با کاربران اندرویدی هم چت کنند.

.

.

منبع: cnet


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر