;
coinex

گزارش موسسه GfK از فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه نخست 2016

گزارش موسسه GfK از فروش گوشی های هوشمند در سه ماه نخست 2016

GfK بزرگترین موسسه تحقیقاتی بازار در کشور آلمان به شمار می آید. این موسسه به تازگی گزارش خود از میزان فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه نخست سال 2016 را منتشر کرد. گفتنی است اعداد و ارقام موجود در این گزارش بر مبنای واحد های فروش POS بدست آمده.

مهم ترین نکته ای که در گزارش GfK به آن اشاره شده است اثر 19 درصدی بازار چین بر رشد جهانی فروش گوشی هوشمند است. این در حالی است که بازار های غربی در حال نزدیک شدن به نقطه اشباع هستند.
در سه ماهه نخست سال جاری 109.2 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در چین عرضه شده است. بعد از چین آمریکای شمالی با 45.4 میلیون و آفریقا و خاور میانه با 42 میلیون در رده های بعدی قرار دارند. تولید کنندگان گوشی هوشمند در سه ماهه اول سال 2016 حدود 30 میلیون دستگاه در اروپای غربی به فروش رساندند. این در حالی است که در اروپای مرکزی و شرقی 17.5 میلیون و در آمریکای لاتین حدود 24.8 گوشی هوشمند به فروش رسیده است.

بیشترین رشد فروش متعلق به چین است که با 19 درصد افزایش فروش در رده نخست قرار دارد. آفریقا و خاور میانه و آمریکای شمالی با 5 درصد افزایش تقاضا در رده بعدی قرار دارند. کمترین میزان رشد فروش در این مدت به قاره اروپا با افزایش 1 درصدی مربوط می شود. اما بیشترین تنزل نیز به آمریکای لاتین مربوط می شود که نسبت به سه ماهه نسخت سال 2015 حدود 11 درصد کاهش فروش داشته است.

این موسسه همچنین پیش بینی خود از میزان فروش کلی در سال 2016 را ارائه کرده است. طبق پیش بینی صورت گرفته در سال 2015 حدود 411.5 میلیون گوشی هوشمند در چین عرضه خواهد شد و این رقم برای مناطق آمریکای شمالی و خاور میانه به ترتیب 197.4 و 182.7 میلیون خواهد بود. Gfk اعتقاد دارد بیشترین رشد فروش در کشور های موسوم به   APAC (هند، اندونزی، مالزی، فیلیپین، تایلند و ویتنام) رخ خواهد داد که رقم آن برابر 14 درصد خواهد بود.

.

گزارش موسسه GfK از فروش گوشی های هوشمند در سه ماه نخست 2016 گزارش موسسه GfK از فروش گوشی های هوشمند در سه ماه نخست 2016 گزارش موسسه GfK از فروش گوشی های هوشمند در سه ماه نخست 2016

.

منبع: androidheadlines


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر