;
coinex

ادغام سیستم عامل های اندروید و کروم در سال جاری

کاربران می توانند بر روی آیکون گوگل پلی در کروم بوک خود کلیک کنند و برنامه های مورد نیاز خود را دقیقا مانند آنچه  بر روی دستگاه اندرویدی انجام می دادند، جستجو نمایند.

گوگل یک گام بزرگ در راستای ادغام سیستم عامل های اندروید و کروم  برداشته است و این خبر خوبی برای کاربران است.

گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان IO خود در روز پنج شنبه اعلام کرد که فروشگاه نرم افزار اندروید، گوگل پلی، در حال آمدن به سیستم عامل کروم است، این نرم افزار به زودی بر روی لپ تاپ های کروم بوک اجرا می شود. این بدان معناست که کروم بوک ها به زودی قادر به اجرای بیش از 1.5 میلیون برنامه ی اندرویدی خواهند بود.

ادغام سیستم عامل های اندروید و کروم در تابستان امسال با سه کروم بوک جدید راه اندازی خواهد شد و دیگر دستگاه ها در فصل پاییز آن را دریافت خواهند کرد. اجرای برنامه های اندرویدی روی کروم بوک ها، قابلیت های بسیار زیادی را برای  لپ تاپ های گوگل به ارمغان می آورد. دموهایی که در صحنه ی کنفرانس توسعه دهندگان گوگل برای معرفی این قابلیت به نمایش در آمد، نشان دادند که تا چه میزان کارهایی مانند ویرایش یک تصویر در نرم افزار ادوبی فتوشاپ با یک صفحه نمایش بزرگتر آسان است و یا کنترل یک بازی مثل کلش آف کلنز که قبلا فقط روی دستگاه های اندرویدی اجرا می شد، روی دسکتاپ چقدر راحت تر است.

مدیر محصول کروم روی صحنه ی کنفرانس اعلام کرد:”شما می توانید مقاله بنویسید و اسنپ چت را روی همان دستگاه باز کنید، بدون اینکه نیازی باشد که گوشی خود را از جیب بیرون آورید.”

البته مدت زمان زیادی از وعده ی گوگل برای اجرایی کردن ادغام سیستم عامل های اندروید و کروم می گذرد، گوگل در سال 2014 وعده داده بود که برنامه های اندرویدی در آینده می توانند روی کروم بوک ها اجرا شوند.

کاربران می توانند بر روی آیکون گوگل پلی در کروم بوک خود کلیک کنند و برنامه های مورد نیاز خود را دقیقا مانند آنچه  بر روی دستگاه اندرویدی انجام می دادند، جستجو نمایند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر