;
coinex

فعال شدن گوشی های هوشمند اندرویدی بدون نیاز به پسورد

 به لطف پروژه ی تحقیقاتی گوگل، شما به زودی می توانید با امنیت کامل وارد اپلیکیشن های گوشی های هوشمند اندرویدی شوید بدون اینکه به پسورد نیاز داشته باشید.

به لطف پروژه ی تحقیقاتی گوگل، شما به زودی می توانید با امنیت کامل وارد اپلیکیشن های گوشی های هوشمند اندرویدی شوید بدون اینکه به پسورد نیاز داشته باشید.

پروژه ی آباکوس (Project Abacus) با استفاده از سنسور های گوشی، به جمع آوری اطلاعات درباره ی کاربر خود می پردازد. الگوی تایپ کردن، راه رفتن، مکان ها و حتی صورت شما می تواند با اطلاعاتی که گوگل از شما دارد، مغایرت داشته باشد.

هوش این ماشین، “نمره ی اعتماد” را بر مبنای آن داده ها محاسبه می کند؛ به بیان دیگر، میزان اطمینان شما در هر لحظه که از گوشی استفاده می کنید، اندازه گیری می شود و در صورتیکه شخص دیگری از دستگاه شما استفاده کند، آن را با الگوی رفتاری شما مقایسه می کند.

برای مثال، اگر از قبل اجازه ی دسترسی به یکی از حساب های کاربری در اپلیکیشن گوشی های هوشمند اندرویدی را فعال کرده باشید، از دفعات بعد می توانید بدون وارد کردن پسورد، اپلیکیشن را اجرا کنید؛ البته در صورتیکه نمره ی اعتماد شما از مینیمم مورد نیاز برای ورود به اپلیکیشن برخوردار باشد.

این برنامه برای اولین بار در کنفرانس I/O 2015 معرفی شد. به گزارش تک کرانچ، گوگل این تایم لاین را روز دوشنبه تصریح کرده است. “چند موسسه ی مالی بزرگ” در ژوئن به پروژه ی آباکوس دسترسی خواهند داشت؛ در صورتیکه این روند با موفقیت پشت سر گذاشته شود، سایر توسعه دهندگان اندرویدی نیز می توانند تا پایان امسال از این پروژه بهره مند شوند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر