;
coinex

سامسونگ از این پس ساعت هوشمند اندروید ور عرضه نخواهد کرد

این کمپانی هیچ ساعت هوشمندی مبتنی بر پلتفرم اندروید ور عرضه نخواهد کرد.

نماینده ی سامسونگ به تازگی تایید کرد که این کمپانی قصد دارد که دیگر هیچ ساعت هوشمندی مبتنی بر پلتفرم اندروید ور عرضه نکند.

دو سال پیش در کنفرانس I/O 2014 گوگل، سامسونگ از از اولین ساعت هوشمند اندروید ور خود به نام Gear Live رونمایی کرد. از آن زمان به بعد سامسونگ برای همه ی مدل های بعدی ساعت هوشمند خود به پلتفرم تایزن (Tizen) سوئیچ کرد. سامسونگ حدود یک سال پیش تولید گیر لایو را هم متوقف کرد.

به تازگی در ارتباط با توقف استفاده از پلتفرم اندروید ور، مدیر اجرایی سامسونگ ادعا کرد که یکی از دلایل عدم استفاده از این پلتفرم این است که بازدهی باتری در پلتفرم تایزن او اس (Tizen OS) نسبت به اندروید ور بهتر است.

سامسونگ امیدوار است که پلتفرم تایزن این شرکت به او این امکان را بدهد که ساعت های هوشمندش را نسبت به ساعت های مجهز به رقیبش متمایز سازد. گوگل برای تولید کنندگان ساعت هوشمند محدودیت عمده ای تحمیل کرده و آنها باید از پلتفرم اندروید ور برای دستگاه های تولیدی خود استفاده کنند. سامسونگ با استفاده از پلتفرم تایزن برای دستگاه های پوشیدنی خود توانایی ایجاد پوشیدنی های منحصربفردی دارد که هیچ کمپانی دیگری توانایی تکثیر از روی ان را نخواهد داشت.

از طرفی یک عیب این حرکت این است که این شرکت به جای اینکه از پلتفرمی که گوگل توسعه داده و حفظ می کند استفاده نماید، باید منابع زیادی را صرف توسعه ی این نرم افزار کند. علاوه بر این، سامسونگ احتمالا زمانی که با تنوع اپلییکشن ها همراه شود با وجود اینکه اکثر توسعه دهندگان احتمالا بر روی اندروید ور و واچ او اس متمرکز شده اند، احتمالا با مبارزه ی سختی روبرو خواهد شد.

ساعت های هوشمند نسل فعلی سامسونگ گیر اس۲ و گیر اس ۲ کلاسیک هستند که هر دو مبتنی بر پلتفرم تایزن بوده و پنل های SAMOLED، سخت افزار داخلی سریع، طراحی پریمیوم با الهام از مدل های کلاسیک  و همچنین ظاهری منحصر بفرد با قابی دایره ای به دور نمایشگر که برای پیمایش در رابط کاربری استفاده می شود، به نمایش می گذارد.

با نگاهی به آینده انتظار می رود که سامسونگ، ردیاب تناسب اندام گیر فیت ۲ را حوالی ماه آینده راه اندازی کند.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا توقف استفاده از پلتفرم اندروید ور می تواند حرکت رو به جلویی برای این کمپانی باشد و آن را از رقبا متمایز سازد؟

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر