;
coinex

فیلمی از عملکرد نمایشگر اولد تاشوی سامسونگ

 نمایشگر اولد تاشوی سامسونگ در گوشی های بعدی این کمپانی حضور خواهد داشت.

نمایشگر اولد تاشوی سامسونگ در گوشی های بعدی این کمپانی حضور خواهد داشت.

چند روز پیش گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه سامسونگ قصد دارد نسل بعدی تکنولوژی صفحه نمایش را در SID Display Week 2016 به نمایش گذارد. گفته می شود که این شرکت نمایشگرهای اولد را برای دستگاه های واقعیت مجازی، تکنولوژی هولوگرام و همچنین صفحه نمایشی تاشو در این نمایشگاه نمایش می دهد.

سامسونگ در حال حاضر چند پتنت متعدد دارد که دستگاه هایی با صفحه نمایش تاشو در آن به چشم می خورند و از این رو مردم به طور گسترده ای بر این باور هستند که این شرکت چنین دستگاه هایی را در آینده در محصولات خود خواهد داشت.

یک ویدئو کلیپ کوتاه از یکی از شرکت کنندگان در این کنفرانس سالانه عملکرد نمایشگر تاشوی سامسونگ را در عمل نشان می دهد. این نمایشگر در یک محیط کنترل شده ای به نمایش گذاشته شده است بنابراین قابلیت های واقعی این نمایشگر هنوز شناخته شده نیست، اما نشان می دهد که این چیزی است که سامسونگ در حال کار بر روی آن است. چند هفته پیش گزارش شد که از سه سال پیش سامسونگ در حال کار بر روی گوشی های هوشمند تاشو است. جزئیاتی در مورد پروژه ولی گفته شد که بسیار محتمل است سامسونگ دیسپلی، یک صفحه نمایش تاشو برای این گوشی های هوشمند منحصر به فرد عرضه کند. اعتقاد بر این است که در حال حاضر توسعه ی یک نمونه اولیه از این گوشی به پایان رسیده باشد، اما هم اکنون روشن نیست که این شرکت چه زمانی را برای عرضه ی این گوشی های هوشمند، در نظر دارد.

مدتی است که می دانیم سامی به طور پیوسته در حال پیشرفت در توسعه ی صفحه نمایش تلفن همراه است که به طور کامل انعطاف پذیر، قابل خمیدگی و قابل تاب دادن، باشد که احتمالا زمان گنجاندن آن در گوشی های هوشمند، سال 2017 خواهد بود. گوشی های هوشمندی که با وجود نمایشگر های تاشو به صورت کیف پول در جیب قرار می گیرد.

سامسونگ نمونه های اولیه این گوشی که اکنون “گلکسی X ” نامیده می شود را در نمایشگاه فن آوری صفحه نمایش انعطاف پذیر خود به نمایش گذاشته است که قابلیت های آن را بعد ها در گوشی های گلکسی نوت اج  و دیگر گوشی های خمیده ی سامسونگ خواهیم دید.

در سان فرانسیسکو، یک رویداد صنعت صفحه نمایش برگزار شده است، که سامسونگ یک پنل اولد 5.7 اینچی با رزولوشن 1080 پیکسل که فقط 0.3 میلی متر ضخامت دارد و به طور کامل قابل انعطاف است را به نمایش گذاشت. این صفحه نمایش اکنون مانند کارتریج فیلم های قدیمی خم نمی شود، ما انتظار داریم که سامسونگ قادر باشد انعطاف بیشتری در این پنل های اولد ایجاد کند.

رقابت در ایجاد صفحه نمایش انعطاف پذیر بی رونق نیست ولی تلاش شرکت های دیگر در مقابل نمایشگر اولد تاشوی سامسونگ چشمگیر نخواهد بود. به تازگی، شاهد بودیم که یک تولید کننده ی چینی نمایشگری از جنس گرافن تاشو با لایه ی لمسی و رنگ های بد، معرفی کرده است. در ابتدای سال جاری میلادی نیز ReFlex، نمونه ای از  لوازم جانبی انعطاف پذیر گوشی های هوشمند دیده شد که یک نمایشگر اولد 6 اینچی با رزولوشن 720 در 1280 پیکسل از ال جی دیسپلی بود.

سامسونگ احتمالا اولین کمپانی خواهد بود که نمایشگر انعطاف پذیر را وارد گوشی های هوشمند می کند و آن را به تولید انبوه می رساند، رقبای او خیلی عقب تر هستند.

.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: sammobile


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر