;
coinex

راهکار جدید گوگل به منظور تسریع عرضه آپدیت های اندروید

راهکار جدید گوگل به منظور تسریع عرضه آپدیت های اندروید

یکی از بزرگترین مشکلات سیستم عامل اندروید سرعت بسیار کند عرضه بروزرسانی این سیستم عامل توسط تولیدکنندگان گوشی های اندرویدی است. علاوه بر این برخی از تولیدکنندگان گوشی های جدید خود را با آخرین ورژن این سیستم عامل عرضه نمی کنند. گوگل تا کنون روش های مختلفی را برای تسریع در ارسال آپدیت توسط تولیدکنندگان امتحان کرده که البته چندان هم ثمر بخش نبوده است.

گوگل در قراردادهایی که با تولید کنندگان می بندد، آنها را موظف می کند که حداکثر 18 ماه پس از عرضه گوشی هوشمند، عمل بروزرسانی را انجام دهند(هر چند در صورت عدم وقوع این اتفاق مجازاتی در نظر گرفته نشده است). علاوه بر این تولیدکنندگان مجاب شده اند تا محصولات جدید خود را با آخرین ورژن اندروید روانه بازار کنند.

آخرین اقدام گوگل برای تحقق این امر به این گونه است که در صفحه About گوشی های اندرویدی، تاریخ نصب آخرین بروزرسانی امنیتی نشان داده شود.

اما آخرین خبرها نشان می دهند که گوگل تدبیر جدیدی برای حل این مشکل اندیشیده است. گفته می شود گوگل عملکرد تولیدکنندگان مختلف در عرضه آپدیت اندروید را در بازه های زمانی مختلف زیر نظر خواهد گرفت و بر اساس آن لیست شرکت های تولیدکننده گوشی های اندرویدی را به ترتیب سرعت عرضه بروزرسانی های امنیتی و نرم افزاری منتشر خواهد کرد. گوگل در حال رایزنی با تولیدکنندگان است تا مشخص شود این لیست به صورت عمومی منتشر بشود یا خیر.

این حرکت تمایل گوگل به شفاف سازی اطلاعات برای مردم را نشان می دهد و علاوه بر این شرکت هایی را که نیاز به کار بیشتری برای ارسال آپدیت ها دارند را مشخص می کند. اما موضوع مهم تر این است که آیا انتشار چنین لیستی می تواند اهرم خوبی برای اعمال فشار بر تولیدکنندگان باشد یا خیر. نکته دیگر اینجا است که این لیست اغلب برای اهالی رسانه و افراد علاقه مند به تکنولوژی جذاب است و مورد توجه عموم جامعه نخواهد بود. به هر حال باید صبر کرد و دید که تدبیر جدید گوگل تا چه میزان موفق می شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر