;
coinex

ارزش اسنپ چت در دور اخیر سرمایه گذاری چقدر بوده است؟

ارزش اسنپ چت در دور اخیر سرمایه گذاری چقدر بوده است؟

اپلیکیشن پیام رسان اسنپ چت در سال ۲۰۱۳، در یک معامله ی سرمایه گذاری ۶۰ میلیون دلار دریافت کرد و ارزش این شرکت به ۸۰۰ ملیون دلار رسید. از آن زمان به بعد ارزش گذاری اسنپ چت بالاتر و بالاتر رفت. تا اینکه در ماه آگوست سال ۲۰۱۴، این اپلیکیشن پیام رسان به قیمت ۱۰ میلیارد دلار ارزش گذاری شد. در آن زمان، این اپلیکیشن به واسطه ی پیام هایی شناخته شده بود که ۱۰ ثانیه پس از اینکه باز می شوند، به خودی خود از بین می روند.

امروزه اسنپ چت برای نوجوانان به اپلیکیشنی تبدیل شده است که باید حتما آن را داشته باشند. فیلترها به کاربران این امکان را می دهد که بر روی صفحه نمایش، خود را به عنوان یک گربه ی فریبنده یا یک پلیس که بر روی موتورسیکلت در حال تعقیب و گریز است و یا به عنوان یک شاهزاده ببینند. هر عضوی از این اپلیکیشن می تواند اسنپ های خود را با هم قرار بدهد و یک استوری ایجاد کند. یک تصویر جدید اضافه شده به استوری به مشترکین اسنپ چت این امکان را می دهد که در طول ۲۴ ساعت به تعداد نامحدودی این استوری خاص را مشاهده کنند. به طور پیش فرض، دوستان یک کاربر می توانند استوری او را مشاهده کنند و این استوری می تواند به هر تعداد نفر دیگری هم گسترش یابد.

با قابلیت های بیشتری که به این اپلیکیشن اضافه شده است، ارزش اسنپ چت سال گذشته به ۱۵ میلیارد دلار رسید. اما ظاهرا این رقم هم افزایش یافته است. با توجه به گزارش یک منبع ناشناس، هم اکنون ارزش این اپلیکیشن بیش از ۱۷ میلیارد دلار براورد شده است. سرمایه گذارانی که اخیرا در حال پرداخت ۳۰ دلار در ازای هر سهم در دور بعدی تامین بودجه هستند، منتظرند تا این کمپانی به صورت عمومی عرضه شود. هنگامی که این اتفاق بیفتد، آن دسته از افرادی که برای این تامین بودجه ریسک بزرگی کرده اند، احساس رضایت و برد بزرگی خواهند داشت. در واقع این بهترین نوع سرمایه گذاری ست. چراکه پول در شرکت جریان دارد و زمانی که برای عرضه ی عمومی به بورس برود، تاثیری چند برابر و فوق العاده برای سرمایه گذاران دارد. درست مانند همان اتفاقی که برای کارمندان اپل و سرمایه گذاران اولیه ی این کمپانی در ۱۲ دسامبر سال ۱۹۸۰ -زمانی که اپل به صورت عمومی عرضه شد- اتفاق افتاد.

همین روال هم بارها و بارها در موارد مختلف اتفاق افتاده است؛ در واقع زمانی که یک روندی به خوبی پیش می رود، وال استریت همان الگوها را بارها و بارها تکرار می کند و فقط نام ها تغییر می کنند ولی در واقع بازی یکسان باقی می ماند.

درآمد اسنپ چت سال گذشته به ۵۹ میلیون دلار افزایش یافت و درآمد سال جاری بین ۲۵۰ میلیون تا ۳۵۰ میلیون دلار برآورد شده است. احتمالا برای سال ۲۰۱۷ شاهد ۵۰۰ میلیون آورده برای خزانه ی اسنپ چت باشیم. این اپلیکیشن در طول دسامبر سال ۲۰۱۵، تعداد ۱۱۰ میلیون کاربر فعال روزانه داشته که در مقایسه با دسامبر سال ۲۰۱۴ حدود ۵۰ درصد افزایش داشته؛ در واقع تعداد مشترکین در سال ۲۰۱۴، ۷۴ میلیون کاربر فعال در روز بوده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر