;
coinex

اینتل از پردازنده های جدید ۱۰ هسته ای خبر می دهد

اینتل از پردازنده های جدید ۱۰ هسته ای خبر می دهد

اینتل در رویداد کامپیوتکس امروز، سری جدیدی ازپردازشگرهای Extreme Edition خود به همراه اولین پردازنده ی مرکزی ۱۰ هسته ای این کمپانی را معرفی کرد. قیمت این پردازنده ی  Core i7-6950X ده هسته ای، ۱۷۲۳دلار است. شاید قیمت بالای این دستگاه شما را متعجب کرده باشد ولی باید بگوییم که این پردازنده توانی ۳ گیگاهرتزی به نمایش می گذارد که قادر به انجام همزمان ۲۰ کار و همچنین سرعت بالای ۳.۵ گیگاهرتزی است. این کانسپت جدیدی از مگا تسکینگ و چند وظیفگی را به نمایش می گذارد که امکان انجام همزمان چندین کار را به ما می دهد.

سناریوی اولیه ی پیش بینی شده توسط اینتل، بازی گیمرها با رزولوشن 4K است که در همین حال قادر به ضبط بازی خود و همچنین بازی استریم همزمان بر روی توئیچ با رزولوشن 1080p هستند. این پردازشگر با این تعداد هسته این تراشه ی جدید EE را به قهرمانی برای انجام وظایف فشرده ی در حال اجرا به صورت موازی بدل می کند. اینتل آمار بیشتری از این پردازنده را برای کاربران حرفه ای ارائه می دهد که از جمله ی آنها می توان به موارد ی که در ادامه می آید اشاره کرد: ما شاهد  ۳۵ درصد عملکرد سریعتر در رندرهای سه بعدی، ۲۵ درصد ویرایش ویدئوی سریعتر در ادوبی پریمیر پرو (Adobe Premiere Pro) و ۲۰ درصد تبدیل ویدئوی سریعتر در برنامه HandBrake نسبت به پردازنده ی پرچمدار قبلی Core i7-5960X هستیم.

خانواده ی جدید پردازشگرهای اینتل که به Broadwell-E موسوم شده است، به همین مدل Core i7-6950X محدود نمی شود. شما می توانید مدل های ارزانتر Core i7-6900K را دریافت کنید که هشت هسته ای ست و سرعتی ۳.۲ گیگاهرتزی به نمایش می گذارد. قیمت این مدل ۱۰۸۹ دلار است. در طیف قیمتی پایین تر مدل ۶ هسته ای Core i7-6850K وجود دارد که سرعت اجرای ۳.۶ گیگاهرتزی دارد و قیمت آن هم ۶۱۷ دلار است. همچنین مدل Core i7-6800K که سرعت ۳.۴ گیگاهرتزی به نمایش می گذارد  و به قیمت ۴۳۴ دلاری در دسترس است.

این روزها تهیه پردازنده هایی با کارایی بالا برای دسکتاپ ها با توجه به اینکه ترکیبی از تراشه های با کیفیت بالا و سرعت بالا در بازار موجود نیست، کار ساده ای نیست. با این حال اینتل تصمیم گرفت که با این پرچمدار جدید Extreme Edition به صورت تهاجمی تر به بازار وارد شود و قیمت را هم در نظر نگیرد. این تولیدکننده ی تراشه با حفظ سازگاری بین نسل جدید Broadwell-E و تراشه های X99 که از تراشه های فعلی Haswell-E پشتیبانی می کند، مشتریان وفادار خود را در نظر گرفته است. این بدان معناست که شما می توانید همان مادربورد خود را نگه دارید و فقط پردازنده مرکزی را تغییر دهید.

همه ی پردازشگرهای جدید اینتل از مموری چهار کاناله پشتیبانی می کنند. اینتل می گوید که این پردازنده های جدید به زودی در دسترس قرار می گیرند بنابراین برای توسعه دهندگان واقعیت مجازی و یا مگاتسکینگ یکی از گزینه هایی است که در اولویت قرار می گیرد.

اینتل از پردازنده های جدید ۱۰ هسته ای خبر می دهد

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر