;
coinex

توسعه تکنولوژی های پوشیدنی که روی پوست قرار می گیرند

 بدون شک، تکنولوژی های پوشیدنی امروزه را می توان ابزارهای هوشمندانه ای دانست. اما این ابزار ها کمی حجیم بوده و استفاده از آنها به دستگاه های دیگر مانند گوشی هوشمند وابسته است.

بدون شک، تکنولوژی های پوشیدنی امروزه را می توان ابزارهای هوشمندانه ای دانست. اما این ابزار ها کمی حجیم بوده و استفاده از آنها به دستگاه های دیگر مانند گوشی هوشمند وابسته است. بدین ترتیب، مهندسان تصمیم گرفتند که تکنولوژی های پوشیدنی باریک تر و قدرتمندتری را ایجاد کنند که قابلیت استفاده ی مستقیم روی پوست را داشته باشند.

محققان دانشگاه ویسکانسین مدیسون به مدیریت Zhenqiang Jack Ma توانستند “سریع ترین مدار متحد پوشیدنی کششی” را تولید کنند؛ بیمارستان ها با این وسیله می توانند خالکوبی موقت انجام دهند، همچنین نیاز به سیم و گیره از بین می رود.

این پلت فرم با ظاهر شبیه به مار خود می تواند فرکانس های بین 0.3 تا 300 گیگاهرتز را پشتیبانی کند. این تکنولوژی پوشیدنی تنظیمات استاندارد 5G را نیز در اختیار دارد. 5G در گوشی های موبایل، پوشش سریع تر و بهتری را فراهم می کند؛ اما با الکترونیک های اپیدرمی، مهندسان موضوعی را مورد بررسی قرار داده اند که از طریق آن می توان بدون حضور در مطب پزشک، علائم حیاتی را به آنها انتقال داد.

لازم به ذکر است که این ایده، منحصر به فرد نیست؛ اما مدار متحدی که Ma و تیم او تولید کرده اند، بسیار کوچکتر و ساده تر از تکنولوژی های پوشیدنی دیگر طراحی شده است. اندازه ی خطوط انتقال اولیه، 640 میکرو متر یا 0.64 میلی متر محاسبه شده است؛ این در حالیست که راه حل پوشیدنی دانشگاه مدیسون، 25 میکرومتر یعنی 0.025 میلی متر  ضخامت دارد. اداره نیروی هوایی از دفتر تحقیقات علمی، تحقیقات Ma را مورد حمایت قرار داده است؛ آنها معتقدند که این موفقیت در عرصه ی تکنولوژی های پوشیدنی می تواند در آینده به خلبانان کمک کند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر