;
coinex

خرید پتنت مایکروسافت توسط شیائومی می تواند راه را برای گسترش کسب و کار این شرکت هموار کند

خرید ۱۵۰۰ پتنت مایکروسافت توسط شیائومی می تواند راه را برای گسترش کسب و کار این شرکت به غرب هموار کند

همانگونه که پیش تر گفتیم شیائومی، یکی از بزرگترین سازندگان گوشی هوشمند چینی، اقدام به خرید ۱۵۰۰ پتنت از مایکروسافت کرده است که برای این غول نرم افزاری ردموندی حرکتی غیر معمول است. شیائومی و مایکروسافت همچنین توافق نامه ی یک پتنت متقابل را امضا کردند و بر سر این موضوع که مدل های آینده ی شیائومی با مایکروسافت آفیس و اسکایپ از پیش نصب شده عرضه شوند، مذاکره کردند.

با این حال پی آمدهای بزرگتر این معامله  ممکن است این باشد که راه حرکت به سمت بازارهای غربی برای شیائومی هموار می شود.

این کمپانی در کشور چین ریشه دارد و هیچیک از گوشی ها هوشمند خود را در اروپا و یا ایالات متحده به فروش نمی رساند. اما با افزایش فشار در بخش گوشی های مقرون به صرفه از سوی دیگر سازندگان چینی با شرایط سختی مواجه شده است به طوری که برای تقویت کسب و کار خود تصمیم گرفته که آن را به بازارهای جدید گسترش دهد.

هم اکنون شایعات می گویند که شیائومی به دلیل ضعف در پتنت های ثبت شده از گسترش کسب و کار خود به اروپا و ایالات متحده نگران است و همین موضوع می تواند این کمپانی را در معرض نبردی طولانی و خسته کننده قرار دهد. اما این پتنت های ثبت شده ی جدید می تواند به این کمپانی کمک کند تا از کنار این مشکلات عبور کرده و بتواند در برابر کمپانی های بزرگتر دوام بیاورد.

با توجه به گزارش استراتژی آنالیتیکس همزمان با این موضوع باید گفت که عرضه ی گوشی شیائومی در فصل اول سال، ۹ درصد کاهش یافته است و سهام بازار آن هم با ۱ درصد کاهش به ۱۲ درصد رسیده است. عوامل اصلی افزایش فشار بر روی این کمپانی شرکت های هواوی، سامسونگ و همچنین رقبای محلی مانند اپو و ویوو هستند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر